Business Hi-Tech

Cele mai mari greşeli pe care le fac companiile când îşi relansează site-ul

Cele mai mari greşeli pe care le fac companiile când...

Autor: Andreea Tobias

20.11.2020, 22:16 118

Cele mai frecvente greşeli, din perspectivă SEO, pe care companiile le fac când îşi relansează site-ul. Dacă mecanismul de relansare nu ia în calcul toţi factorii, afacerea poate încasa o lovitură destul de puternică în ceea ce priveşte indexarea în motoarele de căutare.

Conform Agenţiei five elements, în cazul relansării site-ului, clienţii five elements digital au avut cel mai des nevoie să adauge opţiuni noi pentru a îmbunătăţi experienţa de utilizare pentru vizitatori sau să migreze către o platformă nouă (de e-commerce sau administrare a conţinutului) care putea furniza funcţionalităţi mai performante şi necesare. Independent de motivul pentru care e necesară relansarea unui site, agenţia a documentat cele mai frecvente greşeli care pot duce la penalizări în indexare.

Recomandarea agenţiei este ca orice decizie de modificare, migrare şi relansare a unui site să se ia împreună cu specialişti SEO care pot evalua corect impactul. În acest sens, o greşeală considerabilă e schimbarea structurii de link-uri fără un plan de redirecţionare. Acest demers poate avea consecinţe grave la nivelul întregului site.

În egală măsură, o atenţie sporită trebuie acordată conţinutului şi, în special, ştergerii acestuia. Decizia de a elimina conţinut trebuie calculată cu atenţie. Motivele pentru ştergere sunt numeroase, de la produse care nu mai sunt în ofertă şi imagini care nu mai sunt de actualitate până la recenzii sau comentarii publicate de clienţi pentru produse retrase din portofoliu. Conţinutul e însă unul dintre pilonii cruciali pentru strategia SEO. Astfel, mutarea sau eliminarea oricărei componente din cadrul acestuia poate avea efecte serioase.

O funcţionalitate care trebuie implementată abia după o analiză SEO aprofundată e cea de scroll infinit sau adăugarea unui buton de „Încarcă mai mult” pe anumite pagini. În esenţă, astfel de funcţionalităţi riscă să ducă la o îngropare a conţinutului pentru motoarele de căutare. În egală măsură, dezvoltarea unui site nou trebuie să ţină cont că deşi Google poate gestiona fără probleme JavaScript, timpul este mai lung decât în cazul structurilor clasice HTML. Totodată, e o greşeală folosirea infrastructurii CSS pentru implementarea imaginilor importante în dauna HTML.

În ceea ce priveşte organizarea informaţiei, subtitlurile H1 până la H6 trebuie folosite cu încredere şi nu doar ca un element de design. Acestea oferă un mod simplu şi eficient pentru utilizatori de a găsi ce caută. Totodată, arhitectura informaţiei nu trebuie să fie supraîncărcată cu link-uri de navigare.

Agenţia five elements digital recomandă, în sensul organizării mai eficiente a informaţiei, să nu existe o folosire diferenţiată a meta etichetelor şi structurii de organizare a conţinutului între versiunea desktop, mobil şi AMP. Mare parte din acestea nu sunt vizibile utilizatorului final, dar motoarele de căutare pot astfel să indexeze mai eficient site-ul.

Nu în ultimul rând, agenţia atrage atenţia că este o greşeală considerabilă reducerea sau diferenţierea conţinutului afişat pe mobil, faţă de versiunea desktop. În prezent, cei mai mulţi oameni navighează pe internet şi descoperă produse noi prin intermediul dispozitivelor mobile. Tocmai de aceea e important să aibă acces rapid la informaţiile pe care le caută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO