Business Hi-Tech

Capitolul la care Facebook a dat greş

Numeroase magazine online care s-au lansat cu surle şi trâmbiţe anul trecut pe platforma Facebook nu s-au bucurat de succesul aşteptat de investitori şi au renunţat la comerţul electronic derulat prin intermediul celei mai populare reţele de socializare din lume, scrie Bloomberg.

Rând pe rând, retaileri importanţi precum GameStop în industria jocurilor pe calculator, JCPenney şi Nordstrom - două mari lanţuri de supermarketuri americane care comercializează articole de îmbrăcăminte, electronice şi electrocasnice şi Gap, cunoscutul retailer american de îmbrăcăminte, şi-au închis magazinele virtuale pe care le-au deschis anul trecut pe platforma Facebook, pe motivul că ele nu generau venituri consistente şi ar fi fost mai avantajoasă deschiderea unui magazin online pe un portal separat.

"Mulţi anticipau că Facebook va deveni o nouă destinaţie pentru cumpărături. Dar este ca şi cum ai încerca să vinzi lucruri oamenilor în timp ce stau de vorbă cu prietenii lor la bar", apreciază Sucharita Mulpuru, analistul institutului american specializat în cercetări de piaţă Forrester.

Totuşi, aceasta reprezintă doar prima tentativă de comerţ desfăşurată prin intermediul Facebook. Companiile care s-au lansat pe Facebook nu şi-au adaptat încă strategia la particularităţile reţelelor de socializare, ci doar au imitat magazinele online pe care le administrau pe alte site-uri. Pe viitor, este posibil ca analiştii de marketing şi dezvoltatorii de aplicaţii software să găsească o modalitate de a transforma experienţa Facebook într-o mină de aur pentru comerţul online.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.