Business Hi-Tech

Bitdefender: Criza petrolului a adus o campanie de spionaj care vizează organizaţii din energie

Atacatorii informatici au profitat de criza petrolului şi au lansat o campanie de spionaj care vizează organizaţii din sectorul energiei, conform specialiştilor în securitate cibernetică ai companiei româneşti Bitdefender, care au descoperit fenomenul. Campania de spionaj funcţionează printr-o serie de peste 100 de mesaje transmise prin e-mail către ţinte din întreaga lume în ultimele trei săptămâni. În aceste mesaje, atacatorii pretind că ar face parte din companii producătoare de echipamente destinate industriei petroliere sau din companii de transport maritim, iar accesarea e-mail-urilor deschide „uşa” pentru spionaj.

„Chiar dacă ameninţarea informatică de spionaj nu este atât de sofisticată ca cele analizate în alte atacuri avansate ţinţite, faptul că mesajele sunt trimise într-o perioadă atât de agitată pentru operatorii din petrol şi gaze arată interesul atacatorilor de a afla cum se poziţionează companiile din industria petrolieră şi ce decizii strategice plănuiesc să adopte”, a explicat Liviu Arsene, specialist în securitate informatică la Bitdefender. 

Datele Bitdefender arată că interesul atacatorilor faţă de sectorul energetic a crescut, depăşind 5.000 de tentative pe lună. Ţintele preferate ale atacatorilor sunt organizaţiile din SUA şi Marea Britanie.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.