Business Hi-Tech

BenQ raportează o creştere a vânzărilor cu 40%

BenQ raportează o creştere a vânzărilor cu 40%

Dragoş Salamac, directorul BenQ România: Vrem să ajungem la o cotă de piaţă de 10%

Autor: Razvan Craciun

12.04.2011, 23:45 47

Vânzările BenQ România, reprezentanţă a producătorului taiwanezde echipamente IT, au crescut anul trecut cu 40%, la şapte milioanede euro, datorită noilor produse lansate şi revenirii pieţei localede IT.

"Am reuşit această creştere prin dezvoltarea şi promovarea denoi tehnologii pentru a relansa cererea şi printr-o strategieadaptată fiecărei categorii de produse în parte. Astfel, lasfârşitul anului 2010 am înregistrat un plus de 40% al vânzărilorcompaniei pe piaţa locală", a declarat marţi Dragoş Salamac,directorul companiei.

BenQ a înregistrat rezultate în creştere pe toate grupele deproduse reprezentate pe piaţa locală.

Astfel, vânzările de monitoare LCD, principala linie debusiness, cu o pondere de 55% în vânzări, au crescut cu 26%, la30.000 de unităţi, şi cu 30% valoric faţă de 2009, în contextulunei scăderi a pieţei cu 11%.

"BenQ a avut la finalul lui 2010 o cotă de piaţă de 8,33% peaceastă categorie. Pentru 2011 vrem să ajungem la o cotă de 10%", aprecizat directorul .

De asemenea, BenQ a avut o evoluţie mai bună decât ritmul decreştere al pieţei locale şi în zona de proiectoare, unde a avut ocotă de 37,1%. "Vânzările de proiectoare s-au majorat cantitativ cu106%, în contextul în care piaţa a urcat cu 38%".

Pentru camerele foto compacte, compania a raportat, de asemenea,o majorare a volumului cu 37%.

Oficialul BenQ a subliniat că în 2010 comportamentul de consum afost caracterizat de schimbări interesante. "Pentru segmentul demonitoare LCD, creşterea de anul trecut s-a bazat şi pe o orientaredin ce în ce mai clară a cumpărătorilor către produsele bazate petehnologie LED, produse având caracteristici tehnice superioaremodelelor LCD anterioare, o durată de viaţă mai mare şi un consumde energie redus", a afirmat directorul reprezentanţei din Româniaa BenQ.

Pentru 2011, BenQ are ca obiectiv consolidarea poziţiei pe piaţalocală de tehnologie, ţintind vânzări mai mari cu 25-30%.Obiectivele pentru 2011 sunt majorarea cu 10-15% pe segmentulmonitoarelor LCD, cu 20-25% pe cel al proiectoarelor şi un avans de10-15% pentru camerele foto digitale compacte.

"În primul trimestru din 2011 am avut parte de o evoluţie bună.Zona de monitoare LCD a rămas la nivelul din aceeaşi perioadă aanului 2010, cea de proiectoare este în creştere, iar zona decamere foto compacte a adus evoluţii similare celor înregistrate înprimul trimestru al anului trecut", a afirmat reprezentantul BenQ.El a subliniat că momentul actual este propice cumpărării deproduse IT&C, începutul celui de-al doilea trimestru fiindcaracterizat de preţuri accesibile, în condiţiile lichidărilor destocuri şi ale ofertelor speciale, dar şi ale unui curs leu/euromic.

"În plus, din cauza problemelor din Japonia, putem să neaşteptăm ca în a doua jumătate a anului la o cerere neacoperită peanumite componente şi materii prime, care vor avea probabil efecteîn preţul produselor lansate în acea perioadă", a mai spusSalamac.

Firma este prezentă în România din 2002, prin intermediulpartenerilor de distribuţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO