Business Hi-Tech

Baza de clienţi pe net fix a Telekom a îngheţat la 1,19 milioane de clienţi, nivelul atins în 2012. De atunci piaţa a crescut cu peste 600.000 de clienţi, care s-au dus în principal la RCS&RDS şi UPC

Nikolai Beckers (stânga) şi Mathias Hanel

Nikolai Beckers (stânga) şi Mathias Hanel

Autor: Adrian Seceleanu

11.08.2016, 13:46 567

Numărul de clienţi pe internet fix al Telekom România Communications (fostul Romtelecom) a înregistrat o nouă scădere în al doilea trimestru din acest an, atât în raport cu aceeaşi perioadă din anul 2015 cât şi cu trimestrul precedent, numărul de abonamente situându-se în aceste condiţii la nivelul înregistrat la finele anului 2012, de 1,19 milioane, arată datele publicate de grupul elen OTE, prin intermediul căruia nemţii de la Deutsche Telekom controlează grupul Telekom România.

Din decembrie 2012 până în prezent, perioadă care coincide în mare parte cu mandatul de conducere al fostului CEO Nikolai Beckers şi al directorului comercial rezidenţial Mathias Hanel, grupul Telekom nu a reuşit să crească pe segmentul de internet fix, ci din contră, a înregistrat scăderi.

Evoluţia este una dramatică pentru grupul Telekom în condiţiile în care piaţa totală de servicii de internet fix a crescut cu peste 600.000 de abonamente în perioada decembrie 2012 - iunie 2015 potrivit datelor arbitrului telecom, creşterea fiind absorbită însă în principal de rivalii de la RCS&RDS şi UPC.

Spre exemplu, RCS&RDS a câştigat în perioada iunie 2012 - martie 2016 595.000 de clienţi pe net fix, iar UPC a câştigat în perioada decembrie 2012-iunie 2016 179.300 de clienţi. Problema nu o reprezintă doar faptul că Telekom nu a crescut pe o piaţă în creştere ci faptul că serviciile de internet fix sunt considerate a fi o linie de business cheie la nivelul întregii industrii, de unde şi eforturile făcute de alţi jucători precum Orange de a se extinde pe acest segment.

Telekom decontează pactic în mare parte, chiar şi în prezent, perioada de indecizie din mandatul germanului Nikolai Beckers când grupul a început târziu să investească masiv în fibra optică dar şi strategia comercială promovată de directorul Mathias Hanel.

În mandatul lui Beckers s-au pierdut practic o parte din câştigurile din anii de creştere din mandatele de CEO ale grecilor Yorgos Ioannidis şi Stefanos Theocharopoulos, când Romtelecom recuperase o parte din decalajul provocat de decizia târzie de a intra pe net fix de la finele anilor ’90, începutul anilor 2000.

Beckers a fost schimbat din funcţie la finele anului trecut, înainte de expirarea mandatului, iar Mathias Hanel a fost şi el concediat în acest an alături de ceilalţi directori aduşi în România de Beckers.

De altfel, în prima sa ieşire publică de la preluarea mandatului de CEO al Telekom România, slovacul Miroslav Majoros declara că grupul va investi puternic în extinderea reţelei de fibră optică, fără ezitările din trecut, pentru a-şi putea concura rivalii şi a ajunge la mai mulţi clienţi cu pachetele fix - mobil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO