Business Hi-Tech

Atenţie! Autoritatea de protecţie a datelor din Olanda: Condiţionarea accesului pe un site de acceptarea monitorizării este ilegală, conform normelor GDPR

Atenţie! Autoritatea de protecţie a datelor din Olanda:...

Autor: Adrian Seceleanu, Sorin Pâslaru

11.03.2019, 08:24 916

Condiţionarea accesului la o pagină web de acceptarea monitorizării comportamentului online pentru livrarea de reclame personalizate, sub forma unui „preţ“ pentru accesarea conţinutului de site-ul respectiv, nu este o practică în conformitate cu normele europene de protecţie a dateor (GDPR), conform unei decizii emise de Autoritatea de protecţie a datelor din Olanda, citată de portalul Techcrunch.com.

Autoritatea a precizat că a primit zeci de plângeri de la utilizatori al căror acces la site-uri a fost blocat pentru că au refuzat să accepte fişierele de tip „cookie“ care să le monitorizeze comportamentul online – astfel că a luat decizia de a publica un ghid clar în legătură cu această situaţie.

De asemenea, Autoritatea a anunţat că va întări procesul de monitorizare, adăugând şi că a transmis scrisori către mai multe organizaţii cărora le-a recomandat ce schimbări să realizeze pentru a respecta normele GDPR.

Ghidul publicat de autoritatea di Olanda arată clar că vizitatorii unui site trebuie să aibă şi o opţiune „gratuită“ de a accesa un site şi că aceştia trebuie să-şi ofere permisiunea pentru a fi monitorizaţi fără a fi constrânşi (pentru plasarea de fişiere de tip cookie de la terţe părţi sau tehnlogii de „amprentare“ a browserului).

Cu alte cuvinte, după cum arată decizia autorităţii olandeze, un utilizator nu îşi oferă de bună voie acordul pentru monitorizare dacă nu are o altă opţiune.

„Această abordare nu este gratuită. vizitatorii unui site web trebuie să aibă încredere că datele lor personale sunt protejate în mod adecvat“, conform sursei citate.

„Condiţionarea accesului de acceptarea monitorizării prin fişiere de tip cookie nu respectă principiile obţinerii consimţământului liber al utilizatori prevăzute de normele GDPR. Ceea ce înseamnă că orice entitate care plasează un mesaj prin care blochează accesul la conţinut de acceptarea politicii de monitorizare («cookie wall») trebuie să facă schimbări imediat“.

Techcrunch notează că în lumina acestor clarificări abordarea de pe pagina web a organizaţiei europene IAB reprezintă un exemplu de „manual“ pentru cum nu ar trebui să procedeze un proprietar de site-uri: pentru a vizita site-ul utilizatorii trebuie să accepte monitorizarea sau să renunţe pentru că nicio altă opţiune nu este disponibilă. Reprezentanţii IAB au declarat pentru publicaţia citată că nu au primit nicio notificare de la nicio agenţie de protecţie a datelor şi că nu au decis încă dacă vor modifica sau nu pagina web. Reprezentanţii organizaţiei au susţinut că abordarea este una legală. „Legea nu ne obligă să acceptăm pe pagina noastră web persoane care nu sunt de acord cu utilizarea de instrumente de monitorizare“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO