Business Hi-Tech

Agenţia MTH Digital: Magazinele online cu care lucrăm au avut creşteri de vânzări de peste 30% în 2020

Agenţia MTH Digital: Magazinele online cu care lucrăm...

Autor: Ioana Nita

25.02.2021, 00:00 266

Bilanţul pe anul trecut al agenţiei locale MTH Digital, care funcţionează ca un departament de marketing online externalizat pentru jucătorii din e-commerce, arată că vânzările magazinelor online în portofoliul de clienţi avut au crescut în medie cu 30% în 2020, în condiţiile în care declanşarea pandemiei a determinat tot mai mulţi români să cumpere online.

„Aproximativ 90% din portofoliul de clienţi ai agenţiei MTH Digital sunt magazine online, iar anul 2020 a venit cu multe provocări, dar şi cu rezultate pe măsura eforturilor. În medie, bugetele de marketing alocate au crescut cu 20%, ceea ce arată tendinţa tot mai mare a afacerilor de a se orienta spre mediul online. În acelaşi timp, analizele făcute pentru anul 2020 ne-au arătat creşterea, în medie, cu peste 30% a vânzărilor generate”, a declarat Robert Dumitru, head of digital în cadrul MTH Digital.

Cele mai mari creşteri le-au înregistrat magazinele de tip supermarket online, dar şi cele din industriile produselor cosmetice şi de înfrumuseţare, fashion, home & deco, precum şi din segmentul de produse bio.

„Clienţii MTH Digital fac parte din domenii variate, iar în prezent gestionăm promovarea în mediul digital a peste 60 de magazine online. Pentru fiecare afacere creăm un plan de marketing în concordanţă cu specificul, obiectivele şi publicul business-ului pentru a ajunge la cele mai bune rezultate. Antreprenorii trebuie să ştie că nicio afacere nu este imposibil de adaptat mediului online într-o formă sau alta, iar asta o dovedim în fiecare zi prin gestionarea afacerilor din industrii ca retail, beauty, home & deco, fashion, imobiliare şi multe altele”, a precizat Robert Dumitru.

În ceea ce priveşte canalele de marketing online care au adus anul trecut creşteri pentru magazinele online din România, principalele au fost Google Ads şi Facebook Ads, completate de Instagram Ads, Youtube Ads şi LinkedIn Ads. Pentru fiecare magazin online în parte însă, mixul exact de promovare online este diferit în funcţie de specificul afacerii şi al produsele comercializate, clienţii ţintă, unde îşi petrec aceştia timpul şi cum trec de la intenţie la acţiunea de cumpărare.

“La MTH Digital întotdeauna ţinem cont de particularităţile unui brand, ne bazăm fiecare decizie de marketing pe date şi reuşim astfel să alegem canalele de promovare potrivite pentru fiecare afacere. În 2020 am reuşit să aducem rezultate de business pentru categorii precum home&deco sau bijuterii folosind Google Ads, în timp ce pentru magazinele online de Fashion, Beauty sau Supermarket-uri am generat creşteri prin Facebook Ads şi Instagram Ads”, a explicat reprezentantul MTH Digital.

Declanşarea pandemiei a făcut însă ca unele canale de promovare online să fie mai eficiente, în condiţiile în care majoritatea românilor şi-au schimbat obiceiurile ca urmare a restricţiilor impuse.

“Schimbările din acest an atipic au făcut ca tot mai mulţi utilizatori să petreacă mai mult timp pe platforme ca Youtube şi Instagram, în căutare de inspiraţie sau entertainment. Noi am observat aceste modificări de comportament şi am decis, alături de diverşi clienţi din portofoliu, să creştem prezenţa pe aceste canale prin reclamele derulate. Aşa cum ne aşteptam, creşterile de buget alocat acestor platforme au fost cele mai mari, rezultând în creşteri din punct de vedere al numărului de useri şi al gradului de engagement pentru clienţii MTH Digital”, a subliniat Robert Dumitru.

În acest nou context de piaţă dictat de pandemie, businessurile şi-au majorat bugetele pentru acţiunile de marketing online, în condiţiile în care multe dintre ele nici nu au mai putut să îşi desfăşoare activitatea offline. Ca atare, bugetul gestionat anul trecut de agenţia MTH Digital s-a ridicat la peste 10 mil. euro.

“Pentru noi este un semn că piaţa din România începe tot mai mult să se maturizeze şi să fie aliniată noilor oportunităţi aduse de mediul online. Deşi a fost un an cu multe încercări, încrederea pe care clienţii au avut-o în echipa MTH ne-a dus la finalul acestuia la investiţii de peste 10 mil. euro în acţiuni de marketing online, bugetul pe care l-am gestionat fiind o dovadă a încrederii în echipă, dar şi în rezultatele aduse pentru afacerile de care ne ocupăm”, a conchis el.

Piaţa locală de e-commerce a crescut substanţial anul trecut, fiind estimată la circa 5,6 miliarde euro, conform unui raport al GpeC realizat la finalul lui 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO