Business Hi-Tech

Adela Florean, Carrefour România: Angajaţii noştri sunt chiar încântaţi utilizarea roboţilor în operaţiuni. Folosim 10 soluţii externe de RPA şi urmează să livrăm încă 10 făcute intern

ZF Digital Summit 19

Adela Florean, Carrefour România: Angajaţii noştri...

Autor: Alex Ciutacu

15.10.2019, 14:33 596

Soluţiile de roboţi de tip software au intrat şi în piaţa de retail din România, în contextul în care Carrefour utilizează pe plan local zece soluţii de Robotic Process Automation (RPA) şi urmează să dezvolte intern încă 10 soluţii, explică Adela Florean, accounting reporting consolidation director, commercial administration & tax director, Carrefour România, în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 19.

„Startul a fost dat de grupul Carrefour. Creaseră primii roboţei. Acum noi avem 10 roboţi făcuţi extern, iar primul livrat pentru segmentul financiar a fost robotul Noe. Acum suntem în curs de a livra încă 10 roboţi”, spune Adela Florean, în cadrul conferinţei.

Ea spune că roboţii au intrat în primă fază în procese administrative, de tip financiar-contabil. În continuare, roboţii for intra şi în procese din segmentul de online şi în segmentul de marketing.

„O să-l dau ca exemplu pe primul robot, pe Noe, pe care îl utilizăm pe partea de cheltuieli generale, unde sunt anumite particularităţi. Dar acum avem roboţelul care preia facturile, spre exemplu, de peste tot, le clasează, le înregistrează şi le introduce în SAP. Oamenii care făceau aceste activităţi acum fac alte lucruri, în contextul în care avem nevoie de oameni şi nu îi găsim oricum”, spune Florean.

Multe companii îşi pun probleme legat de modul în care vor introduce roboţii în viaţa angajaţilor, însă Adela Florean spune că oamenii din Carrefour au fost deschişi.

„Întrebarea noatră a fost cum le spunem oamenilor de roboţi. Oamenii primessc cu entuziasm. Noi am început cu partea financiară, acolo am livrat primii roboţi, şi angajaţii primesc cu deschidere pentru că lucrăm pe partea de awarness şi le explicăm. Ei beneficiază de aceşti roboţi care le fac munca mai uşoară, începând şi de la faptul că la închidere la finalul lunii nu mai stau peste program. Acum chiar sunt încântaţi, îşi fac promovare intern, filmuleţe cu roboţelul lor”, adaugă reprezentantul Carrefour.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO