Business Hi-Tech

Acer: Nimic spectaculos pe piata PC-urilor dupa aderare

Acer: Nimic spectaculos pe piata PC-urilor dupa aderare

Dmitri Elizarov, director pe Europa de Est al Acer

10.10.2006, 19:01 26

Al patrulea producator mondial de PC-uri se arata optimist in privinta cresterii mondiale a vanzarilor de computere. In Romania, in prima jumatate a anului,piata a stagnat.
Piata mondiala a PC-urilor da semne clare de redresare, chiar daca problemele cu care se confrunta producatorii (saturatia de pe pietele mature, eroziunea pretului mediu de vanzare si intarzierea lansarii noului sistem de operare Windows Vista) raman de actualitate, este de parere Gianfranco Lanci, presedintele Acer, cel de-al patrulea mare vendor IT mondial, conform studiului Gartner pe trimestrul al doilea 2006.
Tot ca tendinta pentru anul viitor, oficialul Acer prognozeaza o crestere insemnata a vanzarilor pentru echipamentele destinate asa-numitei "case digitale", dupa mai multe starturi esuate. In acest sens, strategia Acer prevede intarirea pozitiei pe piata televizoarelor cu cristale lichide (LCD), inclusiv de inalta rezolutie (HD), ca punct de plecare pentru impunerea pe piata si a altor echipamente destinate digital home.
In ceea ce priveste piata PC-urilor, notebook-urile conduc, fara indoiala, trendul ascendent, apreciaza presedintele Gianfranco Lanci.
Acer acupa locul trei in lume si primul loc in EMEA in privinta laptop-urilor, conform studiilor Gartner pe trimestrul doi. Zona Europei, Orientului Mijlociu si Africii (EMEA) aduce pentru ACER cresteri importante: vanzarile computerelor de birou (desktop) au sporit cu 32%, in primul trimestru din 2006 fata de aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce notebook-urile au inregistrat un plus de 27%.
De asemenea, ca orice multinationala, Acer vede viitorul in livrarile in crestere in zona BRIC (Brazilia, Rusia, India si China), in trimestrul doi aceste piete inghitind cu 25-35% mai multe computere.
Pentru a-si imbunatati cota de piata, Acer incearca sa modifice modul in care utilizatorul interactioneaza cu tehnologia. Daca pana acum, cel care se aseza in fata unui computer nou trebuia sa descopere si sa inteleaga cum functioneaza acesta, Acer se straduieste sa proiecteze echipamente care sa se adapteze la modul de lucru al utilizatorului. Totodata, noile computere proiectate vin cu caracteristici adaptate noilor cerinte de comunicatie si mobilitate: VvoIP ( voce si video prin Internet), ceea ce presupune integrarea in rama monitorului a unei webcam, a unor solutii 3G si de telefonie bluetooth, de asemenea integrate, sau de semnatura digitala.
Acer adopta si tendinta generala de convergenta a echipamentelor IT cu Internetul, semnand recent un acord strategic cu Yahoo, in urma caruia toate computerele livrate vor avea setata implicit o pagina co-brandata Yahoo-Acer care va porni la accesarea web-ului.
In Romania, Acer s-a clasat in trimestrul 1 din 2006 pe locul patru in ierarhia producatorilor de notebook-uri si a inregistrat o crestere de 92,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In privinta evolutiei pietei anul viitor, Dmitri Elizarov, director pe Europa de Est, este de parere ca "integrarea Romaniei in UE la 1 ianuarie 2007 nu va aduce imediat schimbari spectaculoase pe piata computerelor". "Si spun asta pe baza experientei relevate de intrarea in Uniune a tarilor baltice sau a Sloveniei. Schimbarile pe piata vor aparea mai tarziu, odata cu rezultatele economice generate de integrarea europeana", a conchis Elizarov pentru ZF.
De altfel, nici acest an nu a fost deosebit de favorabil pentru piata computerelor. "Putem spune ca piata a stagnat pe ansamblu in prima jumatate a anului 2006", a declarat la randul sau pentru ZF Bogdan Iftemie, country manager Acer pentru Romania. "Am avut o crestere rezonabila in trimestrul 1, urmata de o puternica scadere in trimestrul doi. In particular, pe notebook-uri , piata este inca extrem de senzitiva la pret, in consecinta segmentul entry/low cost este cel mai dezvoltat.
Aceasta se manifesta deopotriva in segmentele home user si intreprinderi mici. Un alt aspect major ce s-a manifestat este eroziunea puternica de pret, de aproximativ 25% in primele 6 luni, valabila si pentru notebook-uri, si pentru monitoarele LCD."


Top 5 notebook in Romania (%)
Primii producatori de pe piata locala, dupa numarul de unitati vandute in trimestrul 1 2006
1. Fujitsu Siemens   24,4%
2. Hewlett- Packard   19,4%
3. Toshiba   17,7%
4. Acer   12,3%
5. Dell   7,8%
Sursa: IDC

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO