Aproximativ 350 de specialişti în IT ai dezvoltatorului de produse software Luxoft România lucrează zilnic la dezvoltarea unor produse financiare care ajung să fie folosite de companii precum Deutsche Bank, Credit Suisse, CitiBank sau UBS, în principal pentru filialele din străinătate ale acestora. În medie, un software financiar este dezvoltat în 6 sau 12 luni, iar majoritatea proiectelor care pleacă din România spre alte ţări sunt dedicate segmentului de investment banking şi wealth management, spune Remus Ciobotaru, director al diviziei financiare din cadrul Luxoft România.
„Pe zona de investment banking deservim în principal segmentele de front office şi middle-office ale clienţilor noştri, adicăm dezvoltăm platforme pe care traderii băncilor le folosesc pentru a-şi structura şi vinde produsele financiare. Dar avem soluţii şi de tip back office pentru managementul riscului, de infrastructură sau de cotabilitate. Divizia financiară este o prioritate pentru Luxoft, astfel că vom continua creşterea agresivă cu cel puţin acelaşi ordin de mărime ca până acum“, precizează Remus Ciobotaru.
Divizia financiară a Luxoft a fost înfiinţată în urmă cu trei ani, ceea ce înseamnă că, în medie, compania a angajat aproximativ 100 de oameni pe an pentru a livra soluţii software financiare în principal pentru piaţa străină. Astfel că în 2016 divizia financiară a Luxoft România ar putea ajunge la circa 450 de angajaţi. De altfel, Remus Ciobotaru susţine că este în căutarea unor specialişti în IT care să ştie dezvoltare Java şi .NET, candidaţi care care să fie specialişti în baze de date, în testare manuală şi automată, dar divizia are nevoie şi de analişti de business şi de specialişti care să ofere suport.
Luxoft are în prezent pe piaţa locală un birou în Bucureşti unde lucrează în jur de 1.400 de oameni. Compania s-a ancorat în mediul de business din România în 2008, prin achiziţionarea firmei locale de software ITC Networks.
Anul trecut, compania cu sediul în Elveţia a înregistrat pe plan local afaceri de aproape 143 de milioane de lei, în creştere cu aproximativ 40% faţă de anul precedent, şi un număr mediu de 932 de angajaţi, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
În prezent, în jur de 90% din ceea ce dezvoltă Luxoft România ajunge la export. La nivel de grup, România are o pondere de 16-18% din afaceri. Bucureştiul a devenit însă anul trecut a doua mare locaţie de cercetare-dezvoltare în cadrul Luxoft, după Kiev, şi urmat de Moscova şi Cracovia. Compania-mamă are 27 de birouri în toată lumea.