Business Hi-Tech

17% din totalul informatiilor sunt cautate online

07.06.2006, 00:00 15

Internetul este principalul mediu de informare si divertisment pentru utilizatorii aflati la birou, in timp ce acesta vine pe locul al doilea in defavoarea mediilor traditionale, precum editiile tiparite ale ziarelor si revistelor, atunci cand utilizatorii sunt acasa, conform unui studiu realizat de Online Publishers Association.

Aproximativ 17% din totalul informatiilor cautate de utilizatori sunt obtinute prin intermediul Internetului, estimeaza analistii asociatiei.

Ziarele sunt cele mai utilizate pentru aflarea noutatilor, versiunile tiparite fiind citite de 17% dintre utilizatorii participanti la studiu intre orele 8:00 si 11:00 ale diminetii. Insa, numarul celor care au citit editiile online ale ziarelor reprezinta peste 27% dintre cei 350 de utilizatori monitorizati. In acelasi interval orar, numarul celor care citesc reviste, atat in varianta tiparita, cat si online a crescut la peste 135 de utilizatori, adica 39%, conform studiului Online Publishers Association.

Insa cu toate ca numarul utilizatorilor care petrec timp online pentru a se informa sau pentru divertisment este tot mai mare, numai 8% din fondurile globale de publicitate sunt cheltuite pentru machete si spoturi online. Cei care prefera insa informarea prin intermediul programelor de stiri difuzate la televizor in primele ore ale diminetii sunt in proportie de 66% din total, in crestere de la 44%, scrie presa internationala.

Pe de alta parte, utilizatorii specializati pe un anumit domeniu tind sa fie mai interesati de comunicatele de presa ale companiilor pe care le au in vizor decat sa citeasca despre subiect intr-un ziar sau o revista, conform companiei de cercetare Outsell.

Practic, cautarile pe Internet returneaza rezultate irelevante pentru utilizatori in 30% din cazuri, ceea ce inseamna ca acestia trebuie sa petreaca mult mai mult timp online incercand sa caute informatia necesara, au precizat analistii companiei de cercetare. Timpul necesar cautarii unei informatii utilizate in scop de afaceri a crescut cu aproximativ 10% fata de inceputul acestui an, au mai spus ei.

"Comunicatele de presa sunt din ce in ce mai citite de utilizatori, mai ales din randul celor care au nevoie de informatie in scopuri de business", este de parere Roger Strouse, analist in cadrul Outsell.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO