Business Construct

Se schimbă trendul: din cei mai mari angajatori devin actori în cele mai mari restructurări. Constructorul de nave Damen va concedia 870 de angajaţi de la şantierele navale din Galaţi şi Mangalia

În medie, la Galaţi se livrează 20 de nave pe an.

În medie, la Galaţi se livrează 20 de nave pe an.

Autor: Alexandra Cepăreanu

06.08.2020, 00:08 837

♦ În urmă cu numai un an, constructorii de nave din România au început să importe personal din Vietnam pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă ♦ Cele mai mari cinci şantiere navale din România au 8.000 de angajaţi, astfel că restructurarea anunţată de Damen înseamnă mai mult de 10% din efectivele din industrie.

Grupul olandez Damen Ship­yards, care deţine pe piaţa lo­cală şantierul naval din Ga­laţi şi pe cel din Mangalia - fostul şantier Daewoo din Man­galia pe care Damen l-a preluat la jumă­tatea anului 2018 – a decis să disponibilizeze până la finalul anului în curs circa 1.050 de anga­jaţi, pe fondul crizei economice pro­vocate de pandemia de COVID-19, au spus reprezentanţi ai companiei olandeze pentru Mediafax.

Aproximativ 870 de persoane vor fi conce­diate din cele două şantiere navale pe care grupul olandez le operează în România, iar restul sunt angajaţi care lucrează în şan­tierele din Olanda.

Reprezentanţii Damen nu au răspuns la solicitarea ZF privind motivele care stau în spatele acestui proces de restructurare. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO