Caută doar în titlu
Business Construct

Roland Berger: Piaţa materialelor de construcţii a crescut în medie cu 9% pe an în ultimii ani, până la 4 mld.euro în 2019. ”Scenariul optimist arată stagnare în 2020 şi revenire pe creştere din 2021”

Piaţa materialelor de construcţii din România a crescut în medie cu 9% pe an în ultimii ani, până la o valoare de 4 miliarde euro în 2019, cu o concentrare semnificativă a jucătorilor pe anumite segmente, companiile active în acest sector fiind deocamdată mai puţin afectate de impactul pandemiei decât firmele din alte zone ale economiei, arată o analiză realizată de compania de consultanţă strategică Roland Berger, în martie-august.

"În ultimii ani, diversificarea sortimentului şi a producţiei, eficientizarea proceselor operaţionale, diversificarea portofoliului de clienţi şi a canalelor de marketing, concomitent cu dezvoltarea de parteneriate strategice cu clienţii şi extinderea geografică la nivel naţional au fost principalii piloni strategici de dezvoltare a jucătorilor activi pe piaţa materialelor de construcţii" menţionează Szabolcs Nemes, Partener în cadrul biroului Roland Berger Bucureşti.

Impactul COVID-19 pe termen scurt a fost mai redus decât în majoritatea celorlalte sectoare ale economiei, cu o evoluţie similară sau în uşoară scădere în trimestrul II din 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 (minus 5%-10%, în funcţie de segmentul de piaţă).

Pe termen mediu, impactul asupra sectorului va depinde în special de programele de finanţare publică (naţională şi UE) pentru infrastructură, stimulate de finanţarea publică (fonduri europene şi naţionale).

Pe segmentul de clădiri noi, în special pe segmentul comercial (birouri, hale, spaţii comerciale) e probabilă o încetinire a proiectelor, iar segmentul de clădiri rezidenţiale depinde de eventuale programe de stimulare şi spijin din partea autorităţilor (programe de reabilitare termică, structurală, de creditare/ subvenţionare etc.).

"Scenariile evoluţiei sectorului materialelor de construcţii includ în varianta optimistă o stagnare în 2020 urmată de o revenire la rate de creştere după 2021 similare cu cele dinainte de pandemie, iar în varianta pesimistă o scădere de 10-15% în 2020, urmată de o stagnare în 2021 şi o revenire pe creştere mai lentă (cca 5%) începând din 2022", estimează Dragoş Popa, Senior Project Manager la Roland Berger.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.