Ziarul Financiar va lansa în luna octombrie, în parteneriat cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting, cea de-a treia editie a Catalogului Francizelor. Prin acest instrument se doreşte prezentarea pieţei de francize, care cuprinde sute de afaceri şi mii de unităţi, dar despre care însă nu se cunosc foarte multe.
Producătorul de tâmplărie PVC, rulouri şi uşi de garaj Electric Plus, care deţine brandul Barrier, a lansat sistemul de franciză acum circa trei ani şi a ajuns deja la 25 magazine în oraşele medii şi mari din ţară.
Toate sunt operate în sistem de franciză. Compania vrea să se extindă în continuare în centrele urbane importante din ţară precum Bucureşti, Slobozia, Brăila sau Oneşti.
Pentru deschiderea unui magazin Barrier partenerii trebuie să plătească o taxă de franciză de 5.000 de euro, însă nu au nici redevenţe lunare şi nici contribuţie la bugetul de marketing al companiei-mamă. Contractul de franciză se încheie pe o perioadă de cinci ani cu posibilitatea, de prelungire.