Business Construct

Producătorul de echipamente industriale AAGES Târgu-Mureş a încheiat 2020 cu afaceri de 5,5 mil.euro şi a semnat un contract de 800.000 euro pentru derularea unui proiect în Egipt

Producătorul de echipamente industriale AAGES...

Autor: Roxana Rosu

25.02.2021, 11:14 252

AAGES Târgu Mureş (simbol bursier AAG), companie românească cu peste 30 de ani de experienţă în proiectarea şi fabricarea de instalaţii de încălzire destinate sistemelor industriale, a raportat o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro în 2020 şi are în plan extinderea pe piaţa din Egipt, prin semnarea unuia dintre cele mai importante contracte din acest an, în valoare de peste 800.000 de euro.

“Egiptul este o ţară în care, conform analizelor de specialitate, în viitor se aşteaptă o dezvoltare industrială sporită, ca de altfel în general în ţările din nordul Africii. În prezent avem instalaţii livrate în Maroc, în Tunisia, iar acum urmează cea de-a doua livrare în Egipt, cu valoare totală de peste 10 % din cifra de afaceri. În condiţiile în care economiile din ţările UE şi din lume nu şi-au revenit din şocul COVID-19, pentru AAGES, care vinde produse necesare în principiu investiţiilor, prezenţa pe pieţe noi, cu perspectivă, este un succes şi ne oferă motive să rămânem optimişti”, explică Gábor Molnár, director general al AAGES

Lucrările în curs, la care se adaugă cele în fază de contractare, acoperă integral capacitatea de producţie a firmei pe semestrul I din 2021.

Compania a încheiat anul 2020 o cifră de afaceri de 27 milioane lei, în scădere cu 13%, şi un profit net de 2 milioane lei, faţă de 5 milioane lei în 2019, potrivit raportului financiar de la BVB. 

Evoluţia afacerilor  fost influenţată de ciclurile lungi de fabricaţie ale produselor, care, combinate cu distribuţia aleatoare în timp a contractelor, pot genera variaţii semnificative ale cifrei de afaceri, chiar şi în condiţiile în care activitatea firmei este constantă.

În mod particular, în anul 2020, unele termene de livrare au suferit modificări pe fondul restricţiilor generate de pandemie.

“Strategia noastră pe termen lung urmăreşte o creştere durabilă, sustenabilă, bazată pe o evoluţie sănătoasă. Ne bucură faptul că începutul acestui an ne asigură funcţionarea la capacitate maximă în semestrul I, prin vânzări foarte bune pe piaţa externă, chiar şi în contextul economic actual” afirmă Gábor Molnár.

Peste 75% din producţia AAGES este destinată exportului, compania având contracte în 25 de ţări. Principala ţară pentru export este Germania, de unde instalaţiile AAGES ajung în alte ţări precum Finlanda, Suedia, SUA, iar alte numeroase produse sunt livrate direct în Turcia, Ungaria, Polonia.

Unul dintre obiectivele strategice, pe termen scurt şi mediu, este creşterea capacităţii de producţie, prin dezvoltarea lanţului de subfurnizori.

AAGES are 30 milioane de lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 55% de AAGES Head Invest SRL din Sîngeorgiu de Mureş.

Acţiunile AAG înregistrează o creştere de 2% de la începutul anului, pe fondul unui rulaj de 895.536 de lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO