Business Construct

Oraşul din România care vrea îşi facă autostradă pentru biciclişti şi linie de metrou

Oraşul din România care vrea îşi facă autostradă...

Autor: Adriana Mit

11.05.2019, 20:03 9425

Bugetul Primăriei Timişoara pe acest an, în valoare de peste 300 de milioane de euro, a fost votat, marţi, fiind alocaţi bani pentru studii de prefezabilitate privind realizarea unei autostrăzi pentru biciclişti şi a unei linii de metrou, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Primăria Timişoara a făcut, marţi, primii paşi cu scopul realizării a două proiecte de anvergură. Este vorba de o autostradă pentru biciclişti şi a unei linii de metrou. Studiile de prefezabilitate cu scopul realizării celor două obiective au fost votate în timpul şedinţei de plen a Consiliului Local Timişoara, în care a fost aprobat bugetul oraşului pe acest an.

În total, Primăria Timişoara are un buget de venituri şi cheltuieli de peste 300 de milioane de euro în acest an. 100.000 de lei vor fi cheltuiţi în vederea întocmirii studiului de prefezabilitate privind autostrada pentru biciclişti. Potrivit primarului Nicolae Robu, autostrada va fi amenajată pe relaţia est-vest, respectiv nord-sud, şi va fi "spectaculoasă, vor merge mii de oameni".

În ceea ce priveşte realizarea unei linii de metrou, este a doua oară când Primăria Timişoara alocă bani pentru întocmirea unui studiu de prefezabilitate în acest sens. Primul a fost realizat în urmă cu câţiva ani, însă nu mai este de actualitate.

"Am făcut un studiu de prefezabilitate, cu costuri minime, pentru ducerea liniilor de cale ferată în subteran pe traseul actual şi cu această ocazie, spuneam, să se aibă în vedere şi realizarea unei linii de transport public intraurban, de tip metrou, pentru că linia de cale ferată, aşa cum e ea acum realizată în Timişoara, ne creează foarte mari probleme. Studiul de prefezabilitate a fost predat Ministerului Transporturilor, a fost avizat de Ministerul Transporturilor, numai că Ministerul Transporturilor a obţinut finanţare europeană pentru modernizarea liniei de cale ferată pe un traseu mai lung, incluzând şi tronsonul din Timişoara. Prin urmare, o perioadă, până se va amortiza acea investiţie, nu se poate realiza ceea ce în mod raţional s-a propus prin acel studiu de prefezabilitate", a declarat, marţi, primarul Timişoarei, în timpul şedinţei de plen.

În aceste condiţii, în anul 2019, Primăria Timişoara va mai aloca 145.000 de lei pentru realizarea unui nou studiu de prefezabilitate privind construirea unui sistem de transport în comun de tip metrou. Nicolae Robu speră că acest proiect va fi finanţat cu bani europeni.

"Acum, apărând o nouă oportunitate potenţială, că nu e operaţională acum, de a obţine finanţare europeană pe proiecte mari, de foarte mare impact, care conduc şi la îmbunătăţirea parametrilor de mediu, ca să fim pregătiţi, am prevăzut să se facă un studiu pentru o linie de metrou. De fapt, este vorba de o reţea, este puţin mai complexă, care să lege, la fel cum se întâmplă în oraşe similare din lumea mai dezvoltată decât este România la ora actuală, să lege zona periurbană de puncte cheie din oraş şi respectiv să evite traversarea la suprafaţă a oraşului de fluxuri foarte mari de oameni care au diverse treburi, de pe platformele industriale spre marile obiective comerciale, spre zonele de spectacol. În această logică a apărut ideea de a fi pregătiţi pentru a accede la posibile finanţări, pentru că dacă nu ai aşa ceva, nimeni nu te ia în seamă la finanţare. Nu te poţi duce nici pentru finanţare direct la Bruxelles şi nici măcar pentru finanţare de la bugetul statului român, în ideea în care va apărea acolo un program în logica pe care am spus-o mai devreme, dacă nu ai nici măcar un studiu de prefezabilitate", a explicat Nicolae Robu.

Deocamdată, nu se cunosc costurile la care se ridică cele două proiecte şi când ar putea fi realizate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO