Business Construct

OBI ataca piata cu 13 magazine

OBI ataca piata cu 13 magazine
27.03.2008, 20:44 15

Operatorul german de bricolaj OBI, divizia grupului Tengelemann, va deschide pana la sfarsitul lui 2009 circa 13 magazine, dintre care unul va fi in Bucuresti, in urma unei investitii de circa 50 mil. euro.
Toate magazinele vor fi deschise in interiorul unor parcuri de retail, urmand ca primele doua sa fie deschise pana la sfarsitul anului. Suntem deja in discutii pentru a deschide 13 locatii in cadrul unor parcuri de retail, in orasele cu peste 75.000 de locuitori. Primele doua magazine vor fi deschise anul acesta, unul in Bucuresti si unul in vestul tarii. Ambele vor fi situate in parcuri de retail", a declarat Romano Quinzi, directorul pentru Romania al OBI.
Unitatile dezvoltate de companie vor avea suprafete cuprinse intre 8.000 si 12.000 metri patrati si cate 120 de angajati. Investitia alocata unei unitati este de circa 3-4 milioane de euro, avand in vedere ca toate spatiile sunt inchiriate.
OBI are in plan pe termen mediu realizarea a circa 25-30 de magazine, dar nu va putea finaliza mai mult de 13 magazine in urmatorii doi ani, ridicand valoarea totala a investitiei in Romania la circa 80 mil. euro.
Vrem sa deschidem 20-25 de magazine in urmatorii 2-3 ani, insa avem mai mult de
40 de proiecte in pregatire. Nu vom putea sa ajungem in doi ani numarul unu pe piata romaneasca, pentru ca o mare parte dintre competitori sunt deja aici, insa ne-am propus sa ajungem numarul unu in cinci ani, in functie de cifra de afaceri, numarul de magazine si suprafata de vanzare", a spus Dieter Messner, membru al Consiliului de Administratie OBI, responsabil pentru activitatile internationale .
Compania nu exclude posibilitatea achizitionarii de teren pentru constructia de magazine, considerand ca pe termen lung preturile terenurilor ar putea sa scada.
Potrivit reprezentantilor OBI, piata locala de bricolaj are in prezent o valoare de doua miliarde de euro. In sectorul de bricolaj activeaza deja retelele Praktiker, Bricostore, Mr. Bricolage, Hornbach si Baumax.
OBI face parte din grupul german Tengelmann, care detine si reteaua de magazine de discount Plus. Lantul de bricolaj detine 509 magazine in 11 tari, dintre care 330 in Germania. Anul trecut, OBI a raportat venituri de 5,8 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO