Business Construct

Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle: Am început lucrările de extindere la Promenada, timid, dar vom accelera până la sfârşitul anului. Vom avea o parcare subterană pe 6 etaje

Conferinţa ZF Malluri & Centre Comerciale'21

Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle: Am...

Autor: Roxana Rosu

19.10.2021, 12:19 531

Preţul energiei s-a triplat practic faţă de anul trecut şi este un impact enorm, nu doar pentru noi, ci pentru toată economia, iar costurile mai mari de la utilităţi şi chirii se vor duce în final spre consumatorul final, a spus Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle la Conferinţa ZF Malluri & Centre Comerciale'21.

”Ne îngrijorează mai mult sunt perspetivele economice ale ţării. Venim cu un avânt pionieresc şi ne cam împleticim acum. Mă uit la preţurile la utilităţi, la lumea politică. Am discutat mai mult în ultima perioadă despre cum manageruim costurile, cum nu aruncăm în aer echilibrul fragil în care suntem. Preţul energiei s-a triplat practic faţă de ce aveam anul trecut. Este un impact enorm, nu doar pentru noi, ci pentru toată economia.  Costurile mai mari de la utilităţi şi chirii se vor duce spre consumatorul final. Se va vedea în inflaţie. Creşterea a fost foarte abruptă. Ea nu poate fi contracarată de niciun proiect verde acum”.

Ce a mai declarat Marius Barbu:

Criza a adus un răspuns la o intrebare mai veche: ce se va intâmpla când retailul online va creşte mai mult. Clienţii au revenit însă după restricţii, un pic mai altfel, cu un coş mai mic, mai ţintit, dar toţi au simţit nevoia de a se întoarce în spaţiile fizice.

La mixtul de chiriaşi, noi voiam mai multă adaptare locală, mai multe branduri în trend. Brandurile locale nu au reuşit să se adapteze chiar cum voiam noi. Cele internaţionale îşi schimbă oferta şi conceptele de magazine. A fost surprinzător faptul că totuşi puţini oameni au cedat în această perioadă, majoritatea au reuşit să ţină magazinele deschise. E adevărat că au fost şi retaileri mai mici, locali, care nu aveau forţă şi nu au rezistat.

Ca investiţii, am început lucrările de extindere la Promenada, timid, dar vom accelera până la sfârşitul anului. Vom extinde cu spaţii de office&retail, cinema şi loc de joacă, parcare mai mare, o clinică. Am păstrat proiectul cu parcarea subterană pe  6 etaje, plus incă un etaj pentru retail.

În plus avem reamenajări ale zonelor de food-court în tot portofoliul. Ne uităm la zona de terase. Toate mallurile cu terase au mers mai bine în pandemie.

În urma colaborării cu Tesla, vom avea superchangere în multe dintre mallurile noastre, nu în toate. Clar vor fi în mallurile de pe axa est-vest. Tot coridorul 4 va fi acoperit , ca să poţi ajunge cu maşina la mare. Apoi ei le vor extinde probabil. La pop-up storeul din Bucuresti sunt foarte multe comenzi, enorm de multe comenzi pentru această maşină. Nu mă aştepam să fie chiar aşa. NEPI-Rockcastle a început colaborarea cu Tesla în Ungaria, Cehia, Polonia, apoi au venit în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO