Business Construct

Infrastructura: Lucrarile la Comarnic-Brasov incep in vara

16.12.2008, 14:55 16

Ministerul Transporturilor (MT) va deschide luna aceasta ofertele pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov realizat in parteneriat public-privat, urmand ca pana la inceputul anului viitor sa fie anuntat constructorul, iar lucrarile sa inceapa in vara.
Dupa semnarea contractului, constructorul are la dispozitie sase luni pentru a atrage fondurile de la banci, astfel incat sa inceapa lucrarile in vara anului viitor. Pentru finantarea acestui tronson si-au anuntat interesul si mari institutii financiare precum Banca Europeana de Investitii (BEI), Banca Europeana de Reconstructie si Dezolvare (BERD) sau Banca Mondiala (BM). MT a pregatit pentru urmatorii ani circa 15 proiecte de infrastructura care vor fi realizate in concesiune, datorita numarului mare de investitii care trebuie realizate in urmatorii sapte ani. "In urmatorii sapte ani, Romania trebuie sa investeasca circa 20 de miliarde de euro in dezvoltarea infrastructurii. Pentru ca nu vom putea asigura aceasta suma doar din fonduri proprii si din cele europene, vom apela la proiectele in sistem public-privat. Insa anul 2009 este deja asigurat din punctul de vedere al finantarii pentru proiecte", explica Septimiu Buzasu, secretar de stat in cadrul MT. Ministerul a preselectat patru consortii pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov. Primul consortiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis si Eurovia Housing & Contructions. A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcatuita din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA si Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT.
Al treilea consortiu reuneste companiile Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consortiul cu denumirea Austrada A3 Comarnic-Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr, Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) si Predeal-Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.
Valoarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani a tronsonului in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel ca pretul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO