Şi-au diversificat portofoliile, pentru a-şi securiza businessul în funcţie de fluctuaţiile din piaţă, şi-au schimbat strategiile de vânzare, exploatând mai mult online-ul, şi iau în calcul să continue cu implementarea sistemului de muncă de acasă multă vreme de acum încolo. Sunt doar câteva dintre transformările pe care le-a adus pandemia de COVID-19 în modul de a face business al companiilor din construcţii de pe piaţa locală.
„Creşterea numărului pieţelor în care activăm - indiferent că vorbim de diferite nişe, tipuri de produse sau clienţi, regiuni ale României sau export - şi flexibilitatea de a ne adapta schimbărilor dinamice sunt esenţiale pentru businessul nostru în viitor“, spun oficialii firmei de construcţii Procema.
Pentru unele companii, pandemia a schimbat la 180 de grade obiceiuri şi strategii de business, în vreme ce, pentru altele, impactul a fost abia resimţit.
Antreprenori generali din construcţii, producători de materiale şi chiar retaileri de bricolaj spun însă la unison că pandemia nu a trecut indiferentă pe lângă ele, dar cheia succesului stă în uşurinţa de adaptare la ce aduc nou timpurile.
Ziarul Financiar a întrebat oficialii a zece firme din construcţii din România cum a schimbat pandemia ritmul de lucru, iar răspunsurile lor creionează o nouă eră în lumea businessului.