Business Construct

Editorial: Cat pierde Romania din lipsa autostrazilor

Editorial: Cat pierde Romania din lipsa autostrazilor
23.09.2009, 15:59 41

Romania ar fi trebuit sa aiba in 2009 cel putin 500 km deautostrada daca erau respectate termenele de executie ale unortronsoane precum Bucuresti-Ploiesti (62 km), Cerna­voda-Constanta(51 km), Campia Turzii-Gilau (52 km), centura de nord a Capitalei(26 km) sau Timisoara-Arad (32 km). Cat ar fi insemnat acestikilometri in investitii adiacente? Circa 5 miliarde de euro siprobabil sute de mii de locuri de munca.

Numai autostrada A1 Bucuresti-Pitesti (130 km) a atrasinvestitii de peste un miliard de euro in ultimii ani in centrecomerciale, spatii logistice, benzinarii, depozite sau unitati deproductie. Probabil ca la fel s-ar fi intamplat si cu autostrada A2Bucuresti-Constanta daca ar fi fost finalizata. TronsonulBucuresti-Cernavoda este deocamdata sarac in investitii, pentru canu leaga doua orase importante, asa cum se intampla la autostradaA1.

Dezvoltarea portului Constanta, odata cu finalizarea tronsonuluiCernavoda-Constanta si a variantei ocolitoare a orasului, ar puteaaduce si in aceasta zona investitii de peste un miliard de euro,mai ales in logistica si industrie. Totusi, cea mai atractivaautostrada pentru investitori va fi Bucuresti-Ploiesti, unde dejaau fost achizitionate terenuri masive pentru investitiileviitoare.

In numarul curent al Business Construct vom prezenta in detaliucum va arata cel mai mare parc industrial din Romania, care se vaintinde pe o suprafata de 220 de hectare, chiar in apropiereaviitoarei autostrazi catre Ploiesti. Interesul pentru aceasta rutaeste dovedit si de aglomeratia de spatii comerciale si logisticecare se afla in prezent pe DN1 si s-ar putea muta in viitor de-alungul autostrazii.

Intarzierea proiectelor de infrastructura a condus la pierdereaunor investitii majore in ultimii ani, asa cum au fost cele dinzona de vest a tarii de langa autostrada Transilvania. Daimler afost interesat sa construiasca o uzina Mercedes de 600 mil. euro,dar a ales Ungaria, in timp ce producatorul francez de componenteauto Montupet a preferat sa investeasca in Bulgaria, la Ruse, circa120 mil. euro.

www.businessconstruct.wordpress.com

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO