Business Construct

dufa Deutek, crestere de 25% din vopsele

31.01.2008, 17:25 24

PRODUCATORUL de lacuri si vopsele dufa Deutek, detinut de fondul de investitii american Advent International, estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 37 de milioane de euro, in crestere cu peste 25% fata de valoarea inregistrata anul acesta, odata cu dezvoltarea pietei rezidentiale si extinderea portofoliului de produse.
dufa Deutek, care produce si comercializeaza produse decorative din gama vopsele, lacuri si tencuieli, a derulat in 2007 un proces de investitii de aproximativ 5,3 milioane de euro, cea mai mare investitie fiind atrasa pentru construirea unui depozit, urmand ca anul viitor sa investeasca peste 2,5 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie si dezvoltarea infrastructurii de echipamente pentru nuantarea computerizata a vopselelor.
Vopselele de zugravit au cea mai mare pondere in vanzarile dufa Deutek, cu peste 50%, fiind urmate de tencuielile decorative, cu aproximativ 20%. Diferenta reprezinta vopsele pentru lemn si metal, adjuvanti si scule pentru aplicarea acoperirilor decorative. dufa Deutek detine o cota de piata de 15%, pe segmentul vopselelor, lacurilor si tencuielilor decorative, aceasta urmand sa urce pana la 17% anul viitor, potrivit estimarilor companiei.
Valoarea in euro a pietei de vopsele, lacuri si tencuieli decorative este de aproximativ 180 de milioane de euro - preturi nete de producator -, in crestere cu 25% fata de anul precedent, potrivit oficialilor d?fa Deutek.
Potrivit aceleiasi surse, preturile la vopsele sunt influentate, in sens crescator, de costurile materiilor prime de pe piata internationala, eventualele scaderi putand fi cauzate de presiunea concurentiala de pe anumite segmente de produse sau consumatori.
Afacerea Dufa a fost pornita in 1997 de catre grupul german Meffert AG, care a constituit un joint-venture alaturi de un grup de investitori romani. In iunie 2005 insa, producatorul de vopsele Dufa a fost preluat de catre fondul de investitii Advent, intr-o tranzactie de 18 milioane de euro. Anul trecut, compania a trecut printr-un proces de rebranding prin care si-a schimbat denumirea in dufa Deutek.
Compania a fost in ultimii ani unul dintre cei mai agresivi investitori de pe piata de la?curi si vopsele, iar in 2007 a alocat circa 3 mi?lioane de euro pentru bugetul de marketing, cel mai promovat produs fiind vopseaua Super Weiss.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO