Business Construct

„Dialogul nesfârşit“ al autostrăzilor. Craiova-Piteşti şi centura sud a Capitalei sunt de doi ani în negocieri fără speranţă

„Dialogul nesfârşit“ al autostrăzilor....

Autor: Andreea Neferu

30.10.2015, 00:08 3610

Cele două şosele, care ar urma să fie construite în concesiune, nu au dată de începere şi nici de finalizare.

Autostrada de centură sud a Capitalei (48 km) şi autostrada Cra­io­va-Piteşti (121 km), do­uă proiecte pe care statul a anunţat că vrea să le con­stru­iască în concesiune şi care ar urma să coste cu­mu­lat aproape 4 miliarde de euro, „se zbat“ de mai bine de doi ani într-un lung şir de negocieri între statul român şi potenţialii investitori privaţi, aşa-numitul „dialog competitiv“.

Ast­fel, deşi Compania Naţională de Auto­stră­zi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit oferte de la constructori pentru aceste două autostrăzi de aproape doi ani şi jumă­ta­te, nici până acum nu a ajuns la o con­clu­zie în urma negocierilor şi nu poate înain­ta informaţii privind data de în­ce­pe­re sau de finalizare a proiectelor.

„Aceste informaţii pot fi furnizate după de­semnarea ofertan­tului câştigă­tor“, afir­mă CNADNR, într-un răs­puns transmis către ZF.

Soarta acestor două concesiuni este cu atât mai importantă cu cât până în pre­zent România nu a reuşit să de­ma­reze niciun proiect de concesiune de şo­sele, iar cel pe care a încercat să-l con­stru­iască de trei ori până acum, auto­stra­da Comarnic-Braşov, a eşuat de fiecare dată, cel mai recent în vara acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO