Business Construct

CNAIR anunţă că două companii, un constructor italian şi unul din România, vor realiza tronsoanele 1 şi 2 ale drumului expres dintre Craiova şi Piteşti

CNAIR anunţă că două companii, un constructor italian...

Autor: Bianca Ciocotisan, Mediafax

01.10.2018, 16:57 709

Tierra Scavi şi Asocierea SA&PE Construct sunt cei doi constructori care vor proiecta şi executa tronsoanele 1 şi 2 ale drumului expres Craiova-Piteşti, arată un comunicat transmis luni de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Compania de Drumuri precizează că Tierra Scavi (Italia) va realiza Tronsonul 1, în lungime de 17,7 km, câştigând oferta cu 358,179 de milioane de lei fără TVA (76 de milioane de euro).

Tronsonul 2, care este împărţit în două loturi, va fi realizat de Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL-Consitrans SRL (Romania). Lotul 1 din Tronsonul 2 are o lungime de 18,5 km şi a fost ofertat cu 661,452 de milioane de lei fără TVA (141 de milioane de euro), iar Lotul 2 din acelaşi tronson, care are o lungime de 23,35 km, urmează a fi realizat de acelaşi consorţiu, cu 795,189 de milioane de lei fără TVA (168 de milioane de euro).

„Astăzi, 1 octombrie 2018, CNAIR a desemnat caştigătorii contractelor de proiectare şi execuţie a tronsoanelor 1 şi 2 ale drumului expres Craiova-Piteşti”, anunţă compania de drumuri.

CNAIR anunţă că Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 - km 17+700 şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judeţului Dolj cu Olt. „Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti”, menţionează compania.

„Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km (km 17+700 - km 57+550), are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecţia cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Tronsonul 2 este împărţit în 2 loturi - Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200) şi Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550)”, anunţă CNAIR.

Potrivit companiei, prin execuţia lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localităţii Balş, iar prin cea a lotului 2, decongestionarea traficului de pe raza localităţii Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităţilor.

„În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor şi au ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 7 ani”, precizează Compania Naţională de Drumuri. „Procesul de semnare a celor 3 contracte va putea fi iniţiat numai după expirarea perioadei de depunere a contestaţiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situaţia în care vor fi înregistrate contestaţii împotriva rezultatului procedurii, CNAIR SA va aştepta soluţionarea acestora în vederea iniţierii procesului de semnare a contractelor”, apreciază CNAIR.

În prezent, procedurile de achiziţie publică pentru serviciile de proiectare şi execuţie a loturilor 3 şi 4 ale drumului expres Craiova- Piteşti sunt în litigii la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Prezentă la Craiova, într-o vizită la Fabrica de Avioane de la Craiova, premierul Viorica Dăncilă a declarat că „au fost desemnate contractele pentru proiectare şi execuţie pentru drumul expres în regim de autostradă Craiova - Piteşti, tronsoanele 1 şi 2. Durata de execuţie este de 36 de luni, iar perioada pentru garanţie este de 7 ani”, iar ministrul Transporturilor, prezent şi el că cele două companii care au câştigat contractele „prezintă garanţii că aceste lucrări vor fi făcute la timp”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO