Business Construct

Cemacon Cluj: Nu consumul, ci preluarea de piaţă de la concurenţi ne-a ţinut pe creştere

Creşterea vânzărilor şi cursul valutar favorabil leului au ajutat producătorul de cărămizi Cemacon (simbol bursier CEON) să încheie primele nouă luni cu un profit net de 3,7 milioane de lei, faţă de pierderi de 2,8 mil. lei în perioada similară a anului trecut.

Afacerile companiei au crescut cu 37% în intervalul ianuarie-septembrie, la 51,6 milioane de lei, dar rezultatul s-a datorat în special vânzărilor puternice din primele şase luni, în condiţiile în care sezonul construcţiilor a început mai devreme anul acesta datorită iernii blânde. În trimestrul al treilea, avansul vânzărilor a încetinit la 13%, în pofida creşterii cu 32% a construcţiilor rezidenţiale în primele opt luni, anunţate de Institutul de Statistică.

„Creşterea nu a venit pe fondul unui consum mai mare, ci s-a datorat preluării cotei de piaţă de la concurenţii noştri“, a precizat pentru ZF Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon.

Acţiunile Cemacon au scăzut cu 38% de la începutul lunii septembrie, când compania a finalizat o operaţiune de diminuare a capitalului prin reducerea numărului de acţiuni. Un titlu CEON valorează acum în jur de 0,6 lei, iar compania are o capitalizare bursieră de 3,2 milioane de lei.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.