Business Construct

Din cauza mallurilor construite în interiorul oraşelor, România rămâne fără străzi de shopping. Spaniolii de la Inditex au închis magazinele stradale Zara şi Massimo Dutti din Sibiu şi le-au mutat la mall

Zara, brandul fanion al grupului, este responsabil pentru jumătate din businessul Inditex din România, business ce numără în total opt mărci.

Zara, brandul fanion al grupului, este responsabil pentru jumătate din businessul Inditex din România, business ce numără în total opt mărci.

Autor: Cristina Roşca

05.12.2019, 00:00 826

Gigantul din domeniul modei are în România 136 de magazine offline sub opt branduri ♦ Anul viitor se vor deschide cel puţin încă nouă unităţi ♦ La nivel de grup, Inditex este de departe cel mai puternic jucător din moda românească, cu afaceri cumulate din offline de peste 1,7 mld. lei anul trecut, plus 10%.

Spaniolii de la Inditex au ajuns pe piaţa locală la o reţea de 136 de unităţi după ce au operat o serie de schimbări în portofoliu în 2019. Mai exact, retailerul a închis cele cinci magazine (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear şi Massimo Dutti) pe care le deţinea în mallul Iulius din Timişoara pentru a deschide în complexul Iulius Town (ce include şi mallul Iulius), dar în altă zonă, un total de şapte unităţi, mai exact toate cele cinci închise, dar şi un Oysho şi un Zara Home, conform surselor ZF. De asemenea, compania a deschis în Cluj-Napoca, în centrul comercial Vivo unităţi Massimo Dutti, Oysho şi Zara Home.

O altă mutare importantă a avut loc la Sibiu, unde au tras obloanele cele două ma­gazine stradale Zara şi Massimo Dutti, pentru ca gigantul să meargă cu şase branduri (inclusiv cele două menţionate anterior) în mallul NEPI din oraş.

Decizia a venit în contextul în care România nu are în niciun oraş o arteră de shopping consacrată, nici măcar în Capitală. Prin comparaţie, Viena şi Budapesta, la fel ca Paris şi Londra, au o stradă populată cu branduri de mass-market sau lux. În Bucureşti au existat astfel de încercări, însă nu au reuşit, motiv pentru care majoritatea retailerilor caută să meargă la mall.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO