Spaniolii de la Inditex au ajuns pe piaţa locală la o reţea de 136 de unităţi după ce au operat o serie de schimbări în portofoliu în 2019. Mai exact, retailerul a închis cele cinci magazine (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear şi Massimo Dutti) pe care le deţinea în mallul Iulius din Timişoara pentru a deschide în complexul Iulius Town (ce include şi mallul Iulius), dar în altă zonă, un total de şapte unităţi, mai exact toate cele cinci închise, dar şi un Oysho şi un Zara Home, conform surselor ZF. De asemenea, compania a deschis în Cluj-Napoca, în centrul comercial Vivo unităţi Massimo Dutti, Oysho şi Zara Home.
O altă mutare importantă a avut loc la Sibiu, unde au tras obloanele cele două magazine stradale Zara şi Massimo Dutti, pentru ca gigantul să meargă cu şase branduri (inclusiv cele două menţionate anterior) în mallul NEPI din oraş.
Decizia a venit în contextul în care România nu are în niciun oraş o arteră de shopping consacrată, nici măcar în Capitală. Prin comparaţie, Viena şi Budapesta, la fel ca Paris şi Londra, au o stradă populată cu branduri de mass-market sau lux. În Bucureşti au existat astfel de încercări, însă nu au reuşit, motiv pentru care majoritatea retailerilor caută să meargă la mall.