Business Construct

Astăzi apare suplimentul ZF Birouri: Mai bine de jumătate dintre corporatişti s-au întors în birouri, dar modul hibrid va fi cel preferat

Astăzi este publicat împreună cu Ziarul Financiar suplimentul ZF Birouri, în care sunt analizate mai multe aspecte ale revenirii în clădirile de birouri după mai bine de un an de pandemie.

În acest context, circa 60% din angajaţi s-au întors parţial sau total la birou, dar tendinţa spre un model de lucru hibrid pare ireversibilă, explică consultanţii de la Cushman & Wakefield Echinox.

Activitatea companiilor care în mod tradiţional îşi desfăşurau activitatea preponderent în clădiri de birouri migrează spre un model de lucru hibrid, în ciuda faptului că ponderea angajaţilor care au revenit la sedii a fost într-o creştere constantă de la debutul pandemiei, reiese dintr-un studiu al firmei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a analizat modul de lucru al angajaţilor din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Braşov. Studiul realizat pe parcursul lunii august 2021, la 18 luni de la debutul pandemiei de COVID-19, care a determinat companiile să îşi trimită angajaţii acasă pentru a reduce riscurile de infectare, relevă faptul că 32% dintre angajaţi şi-au reluat integral activitatea în sediile de birouri ale angajatorilor, în timp ce 28% au un model de lucru mixt, alternând prezenţa la birou cu lucrul de acasă. Astfel, ponderea celor care lucrează exclusiv de acasă a scăzut de la circa 80% la debutul pandemiei la 40% în prezent.

Potrivit unui studiu realizat de CBRE, multe companii au adoptat un mediu de lucru virtual, chiar şi peste noapte, pentru a asigura un mediu de lucru sănătos pentru angajaţi în timpul pandemiei. Conform studiului Workforce Sentiment Survey, pe un eşantion de 10.000 de angajaţi din 18 ţări, 85% din respondenţi au spus că ar dori să lucreze într-un mod virtual cel puţin 2-3 zile pe săptămână.

„Pandemia a accelerat adoptarea flexibilităţii locului de muncă, demonstrând că mulţi oameni pot fi productivi în afara biroului. Munca acum include mai multe taskuri digitale precum compunerea unor e-mailuri sau crearea unor tabele. Cu angajatori care văd biroul drept un loc pentru colaborare şi conectare, rolul spaţiului de lucru este acum definit de abilitatea de a aduce oameni şi echipe împreună. Acesată trecere implică mai multe schimbări în designul birourilor. În acest "următor normal" organizaţiile vor trebui să creeze birouri diferenţiate unde angajaţii să îşi dorească să lucreze. Acest lucru vor duce la o abordare orientată către consumator din partea spaţiilor de lucru, unde angajatorii proiectează birourile în jurul nevoilor angajaţilor", explică Tudor Ionescu, head of advisory & transaction office în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.