Caută doar în titlu
Business Construct

Arthur Popa, Băneasa Shopping City: Suntem flexibili. Pentru a nu afecta businessurile prezente în mall am decis şi reducerea chiriilor.Vrem să păstrăm un grad de închiriere de 100%

♦ Conducerea mallului din nordul Capitalei vrea să păstreze toate spaţiile mallului ocupate cu chiriaşi şi ajustează chiria în funcţie de evoluţia vânzărilor, astfel încât magazinele să poată rămâne funcţionale.

Băneasa Shopping City, mallul din zona de nord a Capitalei administrat de compania Băneasa Developments, are în plan ca în 2021 să menţină toate spaţiile închiriate din centrul comercial şi şi-a adaptat modalitatea de calcul al chiriilor la actuala situaţie afectată de pandemie. În cazul Băneasa, conducerea a optat pentru reduceri ale chiriilor.

„Închiderea centrelor comerciale şi blocajul din perioada stării de urgenţă au cauzat o scădere drastică a vânzărilor, plasând retailul printre cele mai afectate sectoare economice. Am ştiut că o perioadă dificilă nu poate fi depăşită decât împreună, aşa că am încercat să ne ridicăm la nivelul provocărilor anului 2020 oferind un sprijin real magazinelor noastre. Concret, peste 99% dintre chiriaşii noştri s-au aflat în imposibilitatea de a-şi desfăşura activitatea iar noi am decis să ii sprijinim prin scutirea de la plata chiriei pe durata restricţiilor. De asemenea, după redeschiderea parţială din dată de 15 iunie, am continuat în aceeaşi direcţie, oferindu-le ajutor celor care nu au beneficiat de un cadru legal favorabil reluării activităţii: operatorii de restaurante, cafenele şi cinema“, a explicat Arthur Popa, CEO al Băneasa Shopping City.

El a subliniat că în condiţiile în care s-au impus măsuri de distanţare pe fondul pandemiei, iar traficul din malluri şi centre comerciale a fost afectat de acestea, compania a decis reducerea chiriilor pentru a nu afecta businessurile prezente în mall.

„Întrucât restricţiile impuse de autorităţi au condus la diminuarea numărului de vizitatori, dar mai ales au avut un impact semnificativ asupra anumitor segmente de activitate, am ales să acţionăm în mod ferm, prin micşorarea din proprie iniţiativa a valorii chiriilor. Măsurile anterior menţionate ne-au afectat semnificativ rezultatele financiare, însă pentru noi este esenţial să asigurăm premise sustenabile pentru viitor“, a spus CEO-ul.

Anul trecut Băneasa Shopping City a înregistrat o cifră de afaceri de 33,2 mil. euro în 2020, faţă de 52,8 mil. euro în 2019, însă Băneasa a vândut în 2019 cinematograful Grand Cinema & More către gigantul austriac Cineplexx – astfel, cifra de afaceri din 2019 include atât încasările din vânzările de bilete de cinema până în momentul vânzării activităţii cinematografului, cât şi veniturile încasate din vânzarea propriu-zisă a operării cinematografului.

„O comparaţie reală a rezultatelor înregistrate în anul 2020, faţă de anul anterior, presupune eliminarea perioadei în care centrul comercial nu a fost deschis publicului. Astfel, în timp ce numărul de vizite a avut o variaţie negativă de aproximativ 35% faţă de anul 2019, vânzările cumulate ale chiriaşilor noştri au înregistrat o scădere de doar 13%“, a explicat Arthur Popa.

Pe 23 iulie anul trecut, grupul francez L’Oreal a deschis în mallul bucureştean un magazin monobrand YSL care vinde produse de parfumerie, machiaj şi îngrijire a pielii, primul astfel de butic din Europa sub această marcă, iar pe 31 iulie a fost inaugurat magazinul multi brand Various Brands, cunoscut pentru mixul de articole sport de la branduri de renume, potrivite unei largi palete de sporturi practicate şi, totodată, adecvate stilului urban casual.

În luna octombrie în Băneasa Shopping City s-a mai deschis un magazin Sport Vision, de încălţăminte, îmbrăcăminte şi echipa­men­te sportive multi brand, desfăşurat pe o suprafaţă de 1.200 metri pătraţi, iar tot în 2020 a fost deschis şi un magazin Hugo Boss, ca parte a strategiei de dezvoltare a portofoliului de chiriaşi care operează pe segmentul premium al pieţei.

„Provocările fără precedent din 2020 ne-au mobilizat către responsabilitate şi soli­daritate faţă de comunitatea din care facem parte. În ciuda contextului nefavorabil creat de pandemie, strategia comercială a rămas o constantă, fiind caracterizată de intenţia de diferenţiere şi de consolidare a reputaţiei noastre. Deschiderea Yves Saint Laurent Beauty Boutique, în premieră în Europa şi a magazinului Hugo Boss, în toamna anului trecut, reafirmă statutul de lider al Bă­neasa Shopping City că destinaţie preferată pentru shoppingul de produse de premium.

De asemenea, ne dorim că toate magazinele să fie deschise publicului, un detaliu care contribuie semnificativ la succesul proiectului nostru, dar şi la experienţă pe care o oferim vizitatorilor. Din acest punct de vedere, aşteptările noastre pentru anul 2021 sunt legate de păstrarea unui grad de ocupare a spaţiilor de 100% cu partenerii actuali“, a spus Arthur Popa.

Băneasa Shopping City a fost primul mall din România care şi-a întrerupt voluntar activitatea pe 23 martie, în contextul pandemiei de COVID-19, înainte ca acest lucru să fie impus, iar activitatea a fost reluată în data de 15 iunie.

„2020 a fost un an cu provocări fără precedent în întreagă lume. Încă de la debutul pandemiei în România ne-am mobilizat rapid şi am încercat să identificăm cele mai eficiente soluţii, pentru a-i proteja pe toţi angajaţii, clienţii şi partenerii noştri. Băneasa Shopping City a fost primul centru comercial din ţară care a luat o decizie fără precedent, aceea de a sista activitatea comercială în mod voluntar, înaintea instaurării stării de urgenţă“, a explicat Arthur Popa.

În ultimii 15 ani, Băneasa Developments a generat prin intermediul clienţilor şi furnizorilor săi o contribuţie medie anuală de peste 33 milioane de euro către bugetul de stat şi local, potrivit unui studiu realizat de KPMG şi revizuit anual conform cifrelor financiare de catre compania de audit financiar TPG Advisory.

În 2020, valoarea totală a taxelor plătite doar de către Băneasa Developments către bugetul de stat şi bugetul local se ridică la aproximativ 12 milioane de euro, dintre care pentru contribuţiile salariale ale angajaţilor s-au plătit peste peste 1 milion de euro, pentru taxa pe valoare adăugată generată peste 6 milioane de euro, pentru impozitul pe profit aferent anului 2020 peste 2,7 milioane de euro, iar pentru impozitele şi taxele locale 1,8 milioane de euro.

Contribuţia cumulată a chiriaşilor proiectului Băneasa Shopping City, conform studiului realizat de compania de audit financiar TPG Advisory, s-a situat la o valoare estimată de 1,053 miliarde de euro. În plus, conform aceluiaşi studiu, întregul proiect Băneasa, din care face şi Băneasa Shopping City a contribuit la dezvoltarea economică de ansamblu cu peste 1,306 miliarde de euro în perioada 2005-2020. De asemenea, se estimează că, în perioada 2005-2020, Băneasa Developments a generat indirect economiei româneşti, prin lanţul valoric al clienţilor săi, o valoare netă adăugată de aproximativ 268 milioane de euro. În total, în ultimii 15 ani, Băneasa Developments a generat prin intermediul clienţilor şi furnizorilor săi o contribuţie medie anuală de peste 33 milioane de euro către bugetul de stat şi local.

Împreună cu retailerii care-şi desfăşoară activitatea în Băneasa Shopping City, Băneasa Developments a plătit peste 51.000 de salarii, iar împreună cu ceilalţi parteneri situaţi în Zona Comercială Băneasa a contribuit la plata a peste 140.000 de salarii generate de locurile de muncă ce au fost create.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.