Burse - Fonduri mutuale

Wood & Company a devenit market maker pentru acţiunile Electrica, pentru a creşte lichiditatea celui mai important operator naţional de reţele de distribuţie de energie electrică

Wood & Company a devenit market maker pentru acţiunile...

Autor: Tibi Oprea

30.09.2020, 12:42 221

Electrica (EL), jucător cheie pe piaţa de distribuţie şi furnizare a energiei electrice din România, precum şi unul dintre cei mai importanţi jucători din sectorul serviciilor energetice, va beneficia începând cu data de 30 septembrie de serviciile de market making ale emitentului oferite de WOOD & Company Financial Services (Cehia), una dintre cele mai importante bănci de investiţii din Europa emergentă.

“Electrica informează acţionarii asupra faptului că, în vederea susţinerii lichidităţii acţiunilor sale listate, a încheiat un contract de servicii de Market Making cu WOOD&Co, începând cu data de 30 septembrie 2020”, se arată în raportul la Bursă.

„Ne bucură faptul că promovarea pieţei de capital din România la statutul de Piaţă Emergentă a determinat un interes mai mare al companiilor pentru îmbunătăţirea lichidităţii acţiunilor lor. Acest parteneriat între Electrica şi WOOD & Company Financial Services este de bun augur pentru ambele părţi implicate, dar şi pentru investitori. Atenţia ridicată a companiei faţă de îmbunătăţirea lichidităţii acţiunilor sale ne încântă cu atât mai mult cu cât trebuie luat în calcul faptul că Electrica este listată şi la Bursa de la Londra, acţiunile fiind împachetate sub formă de GDR-uri. Acţiunea Electrica este deja una dintre cele mai lichide acţiuni de la BVB, iar o lichiditate îmbunătăţită îi poate creşte şansele să fie inclusă în indicii FTSE Russell pentru pieţe emergente”, a declarat Radu Hanga, Preşedinte CA, Bursa de Valori Bucureşti.

„Electrica este unul dintre pilonii economiei româneşti, este un grup strategic, format din companii solide atât din punct de vedere operaţional, cât şi din punct de vedere financiar. Strategia Grupului Electrica este una de asigurare a echilibrului între crearea de valoare pe termen lung şi maximizarea profitului pentru investitori. În acest sens, prin încheierea contractului de servicii de market making cu WOOD, ne dorim să asigurăm creşterea lichidităţii acţiunilor noastre şi reducerea volatilităţii preţului, să putem menţine un randament ridicat pentru investitori. Mai ales în contextul promovării României la statutul de Piaţă Emergentă, considerăm că acest parteneriat poate aduce beneficii semnificative atât investitorilor existenţi, dar reprezintă, totodată, o bună oportunitate de a atrage şi alţi acţionari. Iar fiecare pas înainte în implementarea strategiei nu poate decât să demonstreze consistenţa, coerenţa şi implicarea noastră pentru o dezvoltare sustenabilă, cu beneficii pentru toate părţile interesate”, a afirmat Corina Popescu, CEO Electrica.

Activitatea de Market Maker al Emitentului va fi prestată de WOOD & Company Financial Services în baza unui contract semnat cu Electrica.

„WOOD & Company este încântată să devină emitent Market Maker pentru Electrica. Aceasta este prima dată când vom fi prezentaţi pe piaţă pe două niveluri. Sperăm că această configuraţie va creşte adâncimea generală a pieţei şi va fi pozitivă pentru lichiditatea acţiunilor şi rulajul total”, a afirmat Josef Kohout, Head of Trading Praga, WOOD & Company.

Acţiunile Electrica au înregistrat un rulaj de aproape 420 milioane lei în anul 2019 la BVB, respectiv o cotă de piaţă de 4,3%, plasându-se pe locul 6 în topul lichidităţii. Acţiunile Electrica sunt incluse în aproape toţi indicii BVB, respectiv în BET, BET-TR, BET-XT, BET-XT-TR, BETPlus, BET-NG, BET-BK şi ROTX.

„O lichiditate îmbunătăţită a acţiunilor este un plus pentru orice companie listată atunci când vrea să atragă noi investitori. Electrica este una dintre companiile foarte active în atragerea de noi investitori în acţionariat şi împreună cu care BVB a participat la numeroase roadshow-uri externe pentru a promova piaţa românească de capital în mediul investitorilor internaţionali. Deja avem cinci companii care utilizează acest serviciu de Market Maker al Emitentului, lansat de BVB în urmă cu un an tocmai pentru îmbunătăţirea lichidităţii acţiunilor companiilor listate”, a spus Adrian Tănase, Director General, Bursa de Valori Bucureşti.

Market Makerul Emitentului (MME) este participantul la sistemul de tranzacţionare al BVB care şi-a asumat rolul de a susţine lichiditatea unui instrument financiar, în baza unui contract încheiat cu emitentul instrumentelor financiare respective, precum şi cu BVB.

De la începutul anului, acţiunile EL se tranzacţionează în creştere cu 3,3%, pe fondul unui rulaj de 495 milioane de lei, emitentul ajungând la 3,86 miliarde de lei capitalizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO