Burse - Fonduri mutuale

Vrancart Adjud ţinteşte un profit cu 13% mai mare în 2013

Vrancart Adjud ţinteşte un profit cu 13% mai mare în 2013

Autor: Adrian Cojocar

26.03.2013, 00:04 632

Producătorul de hârtie şi carton Vrancart Adjud (VNC), controlat de SIF Banat-Crişana, şi-a propus pentru acest an să-şi majoreze profitul cu 13%, până la 7 mil. lei, şi prognozează de asemenea o majorare a afacerilor cu 8,6%, la 195,8 mil. lei, potrivit proiectului de buget publicat pe site-ul propriu.

„Pornind de la realizările anului 2012 şi informaţia de creştere economică anunţată de oficialii guvernamentali (1,6%) pentru anul 2013 considerăm că un volum al producţiilor fizice în uşoară creştere este realizabil. Creşterea producţiei de hârtie va fi susţinută atât de politica de creştere a numărului centrelor de colectare maculatură prin înfiinţarea a minimum trei centre noi, cât şi prin creşterea cantităţilor colectate în centrele existente, prin dotarea acestora cu prese de balotat de mare capacitate şi cu maşini specializate de colectare, inclusiv containerele aferente“, spun reprezentanţii Vrancart.

Anul trecut compania şi-a dublat profitul, până la 6,2 mil. lei, ca urmare a unor investiţii în valoare de 15 mil. euro destinate modernizării şi retehnologizării capacităţilor de producţie. Compania a beneficiat totodată de fonduri nerambursabile în valoare de 4 mil. euro aferente acestor investiţii, sumă obţinută în cadrul unui Program Operaţional Sectorial ce are în vedere creşterea competitivităţii economice.

Profitul din activitatea de bază a Vrancart este prognozat să ajungă în 2013 la 11,1 mil. lei, în timp ce cheltuielile cu dobânzile ar urma să se situeze la nivelul de 4,1 milioane de lei. În 2010, înainte de realizarea investiţiilor, Vrancart a înregistrat un profit din exploatare de 4,8 mil. lei.

Anul trecut Vrancart şi-a majorat producţia de hârtie pentru carton cu 52%, la 56.300 de tone, în timp ce pe celelalte segmente de activitate a înregistrat scăderi uşoare, realizând în total o producţie de circa 58.000 de tone.

În urma derulării investiţiilor, datoriile Vrancart au atins la finele anului 2011 un vârf de 125 mil. lei, faţă de 78,4 mil. lei, la cât se situau cu un an în urmă, însă anul trecut compania şi-a plătit o parte din datorii, astfel că volumul acestora a coborât la 118,2 mil. lei.

De altfel conducerea Vrancart a convocat acţionarii în vederea majorării de capital cu suma de 6,8 mil. lei şi distribuirea de acţiuni gratuite.

Compania ar urma să încorporeze în capitalul social suma de 1,8 milioane lei din profitul consemnat în 2011, iar diferenţa de 4,9 milioane lei ar urma să provină din câştigul de anul trecut.

Vrancart produce şi comercializează ambalaje din carton ondulat (cutii), hârtie pentru carton ondulat, hârtii igenico-sanitare (role care se obţin în urma prelucrării hârtiei, celuloză şi prosoape de bucătarie).

În prezent, capacitatea anuală a fabricii Vrancart din Adjud este de 75.000 de tone de hârtii pentru carton ondulat, 68.000 de tone de carton ondulat, plus 25.500 de tone de hârtii igienico-sanitare (livrate sub formă de semifabricat pentru prelucrare, dar şi role de hârtie igienică şi role industriale). Compania a recrutat anul trecut  163 de oameni, astfel că la finele anului trecut Vrancart a ajuns la 1.070 de angajaţi.

În 2010 şi 2011 Vrancart a investit peste 63 milioane de lei (aproximativ 15 milioane de euro), principalul proiect fiind modernizarea unei maşini de fabricare a cartonului în valoare de 11 milioane de euro care a fost finanţat parţial prin fonduri europene nerambursabile de 4 milioane de euro.

Proiectul a presupus achiziţia a 15 utilaje noi pentru modernizarea maşinii de hârtie pentru carton ondulat şi se derulează pe o perioadă de doi ani. În anul 2011 s-au achiziţionat şi montat toate utilajele şi s-au pus în funcţiune şapte echipamente.

În urma investiţiilor compania şi-a dublat capacitatea de producţie pentru anumite sortimente şi totodată a putut să obţină mult mai multe sortimente de hârtie şi carton, conducând la îmbu¨nătăţirea calităţii produselor şi reducerea costurilor de producţie pe unitatea de produs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO