Burse - Fonduri mutuale

Transport Trade Services anunţă un profit net de 61,3 mil. lei în ianuarie-iunie 2022, cu 125% peste rezultatul din S1/2021. Venituri în creştere cu 47%

Transport Trade Services anunţă un profit net de 61,3...

Autor: Eduard Ivanovici

29.08.2022, 18:44 327

Transport Trade Services (TTS), cel mai mare transportator integrat de mărfuri pe Dunăre, listat de anul trecut la BVB, a obţinut un profit net de 61,3 milioane de lei la 30 iunie 2022, în creştere cu 124,5% prin comparaţie cu profitul din intervalul ianuarie-iunie 2021, conform calculelor realizate de ZF pe baza datelor de la BVB.

Compania a raportat venituri totale de 402,4 milioane de lei, cu 47% peste rezultatul obţinut în S1/2021, în timp ce datoriile pe termen lung au crescut cu 57%, de la 36,6 milioane de lei la 57,5 milioane de lei în S1/2022. Per total, datoriile au atins 198,4 milioane de lei, constituind un avans de 47,6%.

„În condiţiile generate de reconfigurarea lanţurilor logistice – efecte ale războiului din Ucraina, care au condus la modificări substanţiale ale condiţiilor de piaţă – grupul TTS a înregistrat creşteri, atât ale cifrei de afaceri, cât şi ale nivelului de profitabilitate, atât la nivel consolidat, cât şi la nivelul TTS (Transport Trade Services) SA”, se arată într-un comunicat.

Afacerile TTS au crescut cu 47%, de la 274 de milioane de lei la 402 milioane de lei. Cheltuielile cu subcontractorii au ajuns, totodată, la 150,2 milioane de lei, de la 89,8 milioane de lei pe 30 iunie 2021, reprezentând o creştere de 67% de la an la an, reiese din raportul semestrial.

Totuşi, societatea inclusă în indicele de referinţă BET a raportat un rezultat net din exploatare de 73,8 milioane de lei, plus 118%, iar activele au urcat cu 13% la aproape 900 de milioane de lei.

„Din punct de vedere operaţional, Grupul TTS a realizat în S1/2022  un volum total de 7,68 milioane tone mărfuri transportate pe cale fluvială şi operate în porturi, mai mare cu 4,38% faţă de S1/2021. Cele mai semnificative creşteri le-au înregistrat volumele de mărfuri operate în porturi (+19,55% faţă de nivelul atins în S1 2021) şi volumul de produse agricole transportate şi operate (+28,47% faţă de nivelul atins în S1/2021)”, menţionează compania cu 564 de milioane de lei capitalizare.

În 2022, acţiunile TTS au pierdut circa 16%, pe tranzacţii de 45 de milioane de lei, faţă de un indice BET în coborâre cu 6,7%. Compania este deţinută în proporţie de 23,5% de Alexandru Mircea Mihăilescu.

Principalele pieţe în care grupul TTS este activ – piaţa serviciilor de transport fluvial pe Dunăre şi piaţa serviciilor de operare portuară în Constanta – au fost puternic influenţate de efectele războiului din Ucraina, explică societatea în raport.

Efectele s-au manifestat cu precădere în T2/2022 şi au condus în primul rând la creşterea masivă a fluxurilor de produse agricole, alimentate atât de exporturile ucrainene de cereale, cat şi de revenirea fluxurilor de cereale din Serbia şi Ungaria – oprite o lungă perioadă din cauza distorsiunilor din piaţa cerealelor.

În acelaşi timp, ca efect al sancţiunilor economice aplicate Rusiei, s-a redus semnificativ o parte din fluxurile de materii prime minerale (bauxită şi materii prime pentru industria siderurgică) şi a dispărut din piaţă o parte din fluxurile de îngrăşăminte chimice.

Principala consecinţă a reconfigurării fluxurilor de mărfuri transportate pe Dunăre şi a celor operate în portul Constanta a fost creşterea masivă a cererii de servicii pe aceste pieţe. În condiţiile unei oferte de servicii limitată de capacităţile fizice de transport şi de operare disponibile, creşterea cererii a condus la o creştere generală a tarifelor practicate în piaţă, conform raportului.

„Pentru a răspunde noilor condiţii de piaţă, grupul TTS a acţionat pe mai multe direcţii. Pe de o parte, realizarea lanţului logistic just-in-time dedicat exporturilor de cereale ucrainene având ca punct terminus terminalul off-shore de geamanduri al TTS din rada interioară a portului Constanţa, a adresat direct lipsa de capacitate disponibilă, la nivelul întregului lanţ logistic, pentru preluarea fluxurilor de mărfuri ucrainene. În paralel, am accelerat ritmul investiţiilor în extinderea capacitaţii flotei (peste 10,4 mil. euro în S1/2022), cuprinzând, în principal, investiţii de peste 8 mil. euro în modernizări şi recertificări de nave, dar şi achiziţia a 8 barje EUROPA 2, cu o capacitate cumulată de 13.600 tone.”

În acelaşi timp, TTS a continuat programul de modernizare a facilităţilor portuare. Astfel, în luna mai, grupul a semnat contractul de finanţare din fonduri europene a unui proiect de modernizare a terminalului portuar din Giurgiu cu finanţare europeană, în valoare totală de 23,9 milioane de lei, din care 9,5 milioane reprezintă contribuţia TTS.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO