Caută doar în titlu
Burse - Fonduri mutuale

​Obligaţiunile de 3,9 mil. lei ale Artprint, prima tipografie privată înfiinţată după 1990 în România, intră mâine la tranzacţionare la Bursa de la Bucureşti. Compania se pregăteşte pentru listarea acţiunilor

Obligaţiunile corporative emise de Artprint, prima tipografie privată înfiinţată după 1990 în România, în valoare de 3,9 milioane de lei, intră marţi la tranzacţionare pe sistemul multilateral de tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), fiind a cincea companie care face pasul pe piaţa de capital locală în acest an, potrivit unui comunicat de presă al Bursei.

Societatea a derulat în perioada 10-13 decembrie 2019 un plasament privat de obligaţiuni prin care a atras 3,9 milioane lei. Obligaţiunile au o maturitate de 4 ani şi o dobândă fixă de 9% pe an, plătibilă semestrial.

„Artprint este a cincea societate antreprenorială care face pasul pe piaţa de capital în acest an. Ne bucurăm când vedem venind la bursă o societate ale cărei determinare şi adaptabilitate sunt atuurile cu care îşi scrie de 30 de ani povestea într-o piaţă atât de dinamică precum este cea a tipăriturii. Totodată, suntem încântaţi că această emisiune de obligaţiuni este doar un prim pas al companiei pe piaţa de capital, în pregătirea listării acţiunilor Artprint. Piaţa de capital este un ecosistem, în care fiecare îşi îndeplineşte rolul său, şi putem spune că succesul rundei de finanţare derulată de Artprint a depins în mare măsură de Goldring, unul dintre cei mai activi brokeri în atragerea de finanţare pentru societăţi”, a declarat Radu Hanga, preşedintele consiliului de administraţie al Bursei de Valori Bucureşti.

În cadrul plasamentului privat, Artprint a emis 38.902 obligaţiuni cu o valoare nominală de 100 de lei fiecare, care au fost cumpărate de 50 de investitori, dintre care 47 persoane fizice şi 3 persoane juridice. Plasamentul privat şi admiterea la tranzacţionare a obligaţiunilor au fost asistate de Goldring, în calitate de consultant autorizat.

Artprint va folosi finanţarea atrasă pentru finanţarea programului de investiţii, pentru restructurarea finanţării capitalului şi pentru finanţarea necesarului de capital de lucru. Dincolo de perspectiva strategiei financiare, obiectivul strategic al acestui plasament constă în testarea apetitului investitorilor pentru afacerea Artprint, validarea valorii societăţii de către piaţă şi creşterea acesteia pentru pregătirea admiterii la tranzacţionare a acţiunilor Artprint.

Societatea a fost înfiinţată în anul 1990, iar începând cu anul 2011, odată cu preluarea de către Cezar Alexandru Răsuceanu fiul, Artprint şi-a schimbat strategia prin revizuirea portofoliului de produse pe care le tipăreşte, cât şi a segmentului/segementelor de piaţă pe care le deserverveşte. Astfel, s-a trecut la producţia de carte şi tipărituri cu tiraje mari şi s-a renunţat la produsele de tipar cu tiraje mici sau intensive în muncă manuală. În egală măsură, au fost abordate editurile mari din România şi s-a renunţat treptat la clienţii mici sau cei cu risc de credit mare. În prezent, Artprint coloborează cu aproape toate editurile de carte din România şi este unul dintre cei mai importanţi furnizori pentru acestea, cu un tiraj de aprox. 4,5 milioane de cărţi anual. Procesul de transformare a antrenat investiţii în utilaje precum şi achiziţia unor competitori (utilaje şi portofoliu de clienti), respectiv Romprint, Cronoman şi Cicero Frazi.

Artprint a încheiat anul 2019 cu venituri de 35 milioane lei, în creştere cu 43% faţă de nivelul din 2018, şi un profit EBITDA de 2,1 milioane lei, cu 38% peste cel din 2018.

Societatea are un capital social de 1,01 milioane lei, divizat în 101.010 acţiuni cu o valoare nominală de 10 lei pe acţiune. Administratorul unic al societăţii, Cezar-Alexandru Răsuceanu, deţine 99% din capitalul social, iar Constanţa Răsuceanu are 1% din acţiuni.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.