Cristian Lascu, director general Sea Trade Shipping (stg.), IonuŢ BudiŞteanu, VisionBot, Andrei Marinescu, director general Chronos Curier, şi LaurenŢiu Avram, Scoop Shop
Un magazin care transformă stocurile nevândute ale retailerilor în chilipiruri, o firmă de curierat axată pe offline, un tânăr care construieşte roboţi industriali şi o casă de expediţii au fost cele mai noi „speranţe“ prezentate investitorilor de pe bursă ca având şansele să îngroaşe rândurile firmelor de pe AeRO, platforma dedicată start-up-urilor.
„Cu toţii cunoaştem satisfacţia de a achiziţiona un produs cu un raport preţ-calitate foarte bun“, a spus Laurenţiu Avram, promotorul unui concept pe care îl numeşte Scoop Shop şi care îşi propune să reînvie magazinele universale cooperatiste („supercoop“) de dinainte de 1989.
Ideea businessului este ca stocurile rămase nevândute la marii retaileri sau producători de bunuri de consum, fie că sunt aproape de expirare sau rezultatele unei producţii excesive, să fie vândute la discounturi substanţiale în magazine de proximitate. Achizitorii companiei, despre care Avram spune că a depăşit stadiul de pilot, cumpără stocurile din stocuri, adică acele produse care au rămas pe rafturi şi după ce magazinele le-au aplicat reduceri semnificative. Produsele apar apoi pe rafturile magazinelor Scoop, dar cu adaosuri comerciale care permit companiei să genereze profit.
După ce a testat timp de câteva luni viabilitatea businessului printr-un magazin pilot în Bucureşti, Avram îşi doreşte să extindă reţeaua de magazine Scoop în franciză, urmărind să ajungă la o reţea totală de peste 70 de unităţi până în 2017. Pentru aceasta ar avea nevoie de o investiţie de 200.000 de euro, în schimbul a 50% din afacere, promiţând investitorilor un randament de 15% şi o recuperare a investiţiei în termen de trei ani.
Avram a fost însă singurul dintre cei patru antreprenori prezentaţi ieri de Bursa de Valori Bucureşti care avea un plan de listare şi o destinaţie pentru fondurile pe care le-ar atrage pe bursă. Ceilalţi şi-au expus doar ideile afacerilor, urmând să revină eventual în faţa bursei peste câţiva ani.
„Cele mai mari firme de curierat s-au axat pe mediul online, dar există şi alte companii. Noi preferăm să le servim pe acestea, decât să facem livrări de Black Friday“, a spus Andrei Marinescu, director general al firmei de livrări Chronos Curier, care se concentrează pe o relaţie lungă cu clienţi business, în loc de transporturi cu marjă mică pentru magazine online.