♦ Oferta intermediată de Swiss Capital, cuprinsă între 366 mil. lei şi 433 mil. lei ♦ Retailul are alocate 15% din IPO la preţul de 6,5 lei pe acţiune ♦ Doi antreprenori au fiecare 50% din companie, pentru ca după listare să aibă fiecare 33,3%.
De luni 8 noiembrie 2021 şi până pe 16 noiembrie inclusiv la bursa de la Bucureşti se desfăşoară vânzarea de acţiuni a celui mai mare jucător de pe piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, respectiv compania antreprenorială Aquila Part Prod, într-o ofertă cuprinsă între 366 mil. lei şi 433 mi. lei pe baza limitelor intervalului de preţ pentru retail şi instituţional. Ulterior închiderii ofertei, intermediată de Swiss Capital, Aquila se va lista pe segmentul principal de tranzacţionare al bursei, arată datele din prospect.
Oferta constă în vânzarea a 66,7 milioane de acţiuni noi, prin majorare de capital, la un preţ cuprins între 5,5 lei şi 6,5 lei pentru investitorii instituţionali şi un preţ fix de 6,5 lei pentru cei de retail. Compania va avea un free float de circa 33%.
Micii investitori au alocat 15% din ofertă, respectiv 10 milioane de acţiuni, dintre care 6,7 milioane de acţiuni vor fi alocate pe principiul „primul venit, primul servit“, unde un investitor va subscrie minim 750 de acţiuni noi şi maxim 12.000 de acţiuni, iar 3,3 milioane de acţiuni cu alocare pro-rata. Pe de altă parte, 56,7 milioane de acţiuni vor fi oferite investitorilor instituţionali.
„Veniturile nete obţinute din ofertă vor fi utilizate pentru creştere şi consolidare pe următoarele componente, enumerate în ordinea importanţei şi a proporţiei din veniturile atrase, ce pot suferi variaţii în funcţie de valoarea fondurilor atrase: (a) între 50% şi 70% pentru achiziţionarea de companii deţinătoare de brand importante pe piaţa bunurilor de larg consum şi de companii de distribuţie de bunuri de larg consum cu portofolii de produse complementare şi care permit sinergii cu operaţiunile emitentului; (b) între 10 şi 15% pentru proiecte de digitalizare în vederea eficientizării operaţiunilor, îmbunătăţirii serviciilor pentru clienţi, creşterii productivităţii şi a trasabilităţii; şi (d) între 10 şi 15% pentru dezvoltarea de branduri proprii.“