Burse - Fonduri mutuale

Grupul Sphera, care deţine KFC şi Pizza Hut în România, raportează pierderi de 9,5 mil. lei în T1/2020, la vânzări de 198 mil.lei, minus 7,6%, în contextul crizei COVID-19. Călin Ionescu,CEO: În prezent lucrăm pentru a recupera din pierderi

Grupul Sphera, care deţine KFC şi Pizza Hut în...

Autor: Cristina Bellu

14.05.2020, 09:43 240

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru T1/2020 o pierdere netă de 9,5 millioane lei (excluzând impactul adoptarii IFRS 16), faţă de profitul de 5,1 mil. lei obţinut în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările s-au cifrat la 198,3 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 7,6%.

“Vânzările consolidate ale Sphera au atins in T1/2020 nivelul de 198,3 milioane lei, reprezentand o descrestere de 7,6% fata de perioada comparabila a anului trecut, in special datorita crizei COVID-19, urmare a masurilor de izolare implementate global”, menţionează raportul financiar al Grupului.

Compania a reuşit să atenueze impactul măsurilor extinse de izolare impuse în România, Italia şi Republica Moldova, concentrându-şi atenţia pe canalele Delivery şi Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru şi Pizza Hut Delivery.

„Cu siguranţă, acestea sunt vremuri dificile pentru industria restaurantelor, iar compania noastră nu este ferită de măsurile adoptate pentru a controla pandemia. Totuşi, avem un model de business puternic, care s-a dovedit capabil de adaptare rapidă la noul mediu, iar în prezent lucrăm pentru a recupera din pierderi. Vom continua să prioritizăm siguranţa angajaţilor şi clienţilor noştri, în timp ce, în paralel, vom asigura calitatea continuă a operaţiunilor şi vom proteja valoarea pentru acţionarii noştri”, transmite Călin Ionescu, Directorul General interimar al Sphera.

Sphera operează în prezent 82 de restaurante (dintr-un total de 154), din care 46 restaurante KFC în România, 10 restaurante KFC în Italia, 1 restaurant KFC în Republica Moldova, 20 restaurante Pizza Hut şi 5 restaurante Taco Bell.

Pe segmente de business, restaurantele KFC din România au generat în T1/2020 vânzări de 141 mil. lei, în scădere cu 9,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce piaţa din Italia a adus un avans de 11,6% la vânzările înregistrate de unităţile KFC.

În ceea ce priveşte vânzările pe regiuni, compania a înregistrat în T1/2020 vânzări de 176,7 mil. lei în România, în scădere cu 9,2% faţă de perioada similară a anului trecut şi de 2,3 mil. lei în Republica Moldova, minus 7,6%. În Italia, Grupul a realizat vânzări de 19,2 mil. lei, plus 11,6%.

EBITDA normalizat a scăzut cu 77% faţă de perioada similară a anului trecut, la 3,5 milioane lei, ca urmare a scăderii vânzărilor, pe fondul măsurilor generale de izolare.

“Am întărit controlul asupra cheltuielilor noastre operaţionale, utilizând nu numai sprijinul acordat de Guvernele României şi Italiei, dar şi prin angajarea în negocieri de bună credinţă cu proprietarii de spaţii comerciale şi furnizorii de alte servicii către restaurantele noastre şi către serviciul administrativ”, explică Valentin Budeş, directorul financiar al Sphera.

Sphera Franchise Group şi-a restrâns operaţiunile restaurantelor din România în data de 18 martie, ca urmare a ordinului emis de Ministerul Afacerilor Interne, care a interzis servirea preparatelor în spaţii închise.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO