Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru 2019 un profit net 55,5 millioane lei, în creştere cu 129% faţă de 2018, în contextul unor vânzări de 955 milioane lei, în creştere cu 23,8% determinată de un avans de 19% al vânzărilor în T4/2019, potrivit calculelor realizate de ZF pe baza raportului financiar preliminar publicat de companie.
Excluzând impactul adoptării IFRS 16, grupul a avut un profit net de 64,16 milioane lei, plus 164,5%.
Pentru anul 2019, vânzările restaurantelor comparabile (like for like) la nivelul Sphera au crescut cu 7,8% faţă de anul precedent, fiind susţinute de o creştere de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova, o creştere de 5,6% pentru KFC Italia, o creştere de 1,2% pentru Pizza Hut şi o creştere de 1,0% pentru Taco Bell, arată datele transmise luni de companie. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.