Burse - Fonduri mutuale

Furnizorul de soluţii software Life is Hard propune remunerarea acţionarilor cu acţiuni gratuite în sumă de 1 mil. lei. În 2021-2022, compania vrea să facă achiziţii de 10 mil. euro şi să le finanţeze prin bursă

Furnizorul de soluţii software Life is Hard propune...

Autor: Tibi Oprea

26.03.2021, 18:33 639

Life is Hard (simbol bursier LIH), un dezvoltator software listat la Bursa de la Bucureşti, a convocat acţionarii în data de 28 aprilie pentru a aproba repartizarea profitului net din 2020, respectiv utilizarea sumei de 1,09 mil. lei ca profit net de repartizat şi remunerea acţionarilor în acţiuni gratuite în valoare de 1 mil. lei. Procedura de mărire a capitalui social se va realiza după încheierea fondului de comerţ al TREECOM, conform legii, a anunţat compania vineri la Bursa de la Bucureşti.

Life is Hard a încheiat anul 2020 cu un profit net de 1,12 mil. lei, în scădere cu 21,13% faţă de 2019, la afaceri de 7,2 mil. lei, plus 34,2%, potrivit raportului financiar preliminar publicat la bursă.

Compania menţionează în raportul annual că profitul a fost impactat de achiziţiile făcute pentru implementarea celor două proiecte majore pe care le derulează în acest moment compania – Sistemul de Parcări Inteligente al municipiului Cluj şi Smart Territory Cluj (Ghişeu Unic, Arhiva, Atlass). Rezultatele acestor achiziţii se vor regăsi progresiv în activitatea companiei şi T1 şi T2 din 2021.

După preluarea fondului de comerţ al Active Power Solutions (demers finalizat) şi a fondului de comerţ al TreeComm (demers în curs), Life is Hard previzionează pentru 2021 o cifră de afaceri de 21,1 mil. lei, cu 193,8% mai mare decât cea înregistrată în 2020 (7,2 mil. lei) şi o creştere a profitului de 62.3%, astfel încât compania să înregistreze la finalul anului un rezultat net de 1,76 mil. lei.

Dezvoltarea portofoliului de clienţi al companiei şi consolidarea poziţiei Life is Hard pe celor două zone principale de business – soluţii software pentru industria de asigurări, respectiv telecomunicaţiile – va fi asigurată de către Erik Barna şi Ştefan Vâju, care vor coordona aceste divizii de business în rol de Directori.

“În 2021-2022, platforma 24broker.ro – cea mai premiată soluţie proprie din portofoliul LIH, care a tranzacţionat anul trecut prime în valoare de 622 milioane euro din volumul total al primelor subscrise de brokeri pentru întreaga piaţă a asigurărilor şi care are cea mai mare cotă de piaţă (38% dintre brokerii activi pe piaţa de asigurări din România), va avea o versiune nouă şi va beneficia de o investiţie substanţială de 500.000 de euro. “Această investiţie va permite dezvoltarea şi integrarea unor noi funcţionalităţi ale platformei, în concordanţă cu nevoile tehnologice ale acestei industrii”, a transmis compania vineri într-un raport.

Industria de telecomunicaţii este, de asemenea, un domeniu cheie pentru Life is Hard, care a devenit din 2021 partener Telekom şi a preluat un portofoliu de aproximativ 17.000 clienţi din zona telecom, extinzându-şi, astfel, semnificativ portofoliul de clienţi IMM.

Pe lângă consolidarea celor două linii de business, Life is Hard intenţionează să dobândească mai multe competenţe noi în 2021-2022 şi va investi 10 milioane de euro în achiziţia de noi companii care sa aducă specializări suplimentare necesare prin care să ofere companiilor private dar şi administraţiei publice soluţii integrate de transformare digitală. “Investiţia o vom finanţa prin mai multe mecanisme financiare, inclusiv emiterea de obligaţiuni, astfel încât să putem oferi acţionarilor actuali posibilitatea de a participa în mod preferenţial la aceste demersuri, iar beneficiile pe termen mediu şi lung să fie o oportunitate pentru toţi acţionarii noştri.”

Life is Hard are 54,8 mil. lei capitalizare şi este deţinută în proporţie de 39,2% de Ioan-Cătălin Chiş, în timp ce Active Power Solutions, al cărei fond de comerţ a fost preluat în decembrie 2020 de către companie, deţine 37,5% din numărul de acţiuni. De la începutul anului, acţiunile LIH înregistrează o creştere de 42,5%, pe fondul unor tranzacţii de 4,8 mil. lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO