Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcţii, are în plan alte câteva fuziuni şi achiziţii în 2022, după ce în ultimii ani a preluat deja mai multe companii şi linii de producţie, şi ţinteşte şi întărirea prezenţei la export, unde este prevăzută o creştere cu minimum 40% în acest an.
Ponderea exporturilor în total cifră de afaceri s-a situat la 14,4% anul trecut. TeraPlast Bistriţa a încheiat anul 2021 cu un profit net consolidat de 44,6 mil. lei, rezultat care nu include sumele aferente exiturilor de pe parcursul anului şi care este mai mare cu 50% faţă de cel din 2020.
EBITDA a ajuns la 74,2 mil. lei, în creştere cu 36% faţă de anul anterior. În 2021, afacerile companiei TeraPlast SA, listată la Bursa de Valori Bucureşti, au crescut cu 55%, la 615 mil. lei, potrivit raportului financiar publicat luni seară la bursă. Cifrele sunt uşor sub nivelul bugetat de companie la începutul anului trecut.
„La cifra de afaceri, deviaţia este minimală, iar la EBITDA este de 15-16%, dar trebuie să ţinem cont că şi condiţiile de piaţă au fost dramatic diferite pe parcursul anului trecut faţă de începutul lui 2021“, a spus Alexandru Stânean, CEO TeraPlast.