Burse - Fonduri mutuale

De la o investiţie de 22 mil. dolari în urmă cu un deceniu, Panasonic marchează un profit de 3,9 mld. dolari de pe urma exitului la Tesla

Foto: Hepta

Foto: Hepta

Autor: Eduard Ivanovici

28.06.2021, 00:04 859

Panasonic, producător nipon de electronice, şi-a vân­dut întreaga participaţie de acţiuni la producătorul de automobile electrice Tesla, obţinând astfel câteva mi­li­arde de dolari pentru a-şi finanţa noile investiţii, potrivit CNBC.

În 2010, Panasonic a cumpărat 1,4 milioane de acţiuni Tesla la un preţ de 21,15 dolari per acţiune, adică a plătit 2,4 mld. yeni (21,65 mil. dolari). Valoarea unei acţiuni ajunge în prezent la aproape 680 de dolari. Aşa­dar, câşti­gurile ajung la 429,9 mld. yeni (3,88 mld. dolari) în „veni­turi generate de vânzarea şi răs­cumpă­rarea investi­ţiilor“, conform raportului Panasonic pentru exerciţiul fi­nanciar care s-a încheiat în martie 2021.

În 2020, com­pania ar fi obţinut „doar“ 442 mil. dolari. Pana­sonic, care produce o parte din bateriile maşinilor elec­trice Tesla, a declarat că vân­zarea nu va afecta parte­ne­riatul cu societatea condusă de Elon Musk. Vineri, preţul unei acţiuni în cadrul Pana­sonic ajungea la 11,4 dolari, în creştere cu peste 2%, com­pania atingând o capitalizare de aproape 28 mld. dolari.

Acţiunile Tesla ajungeau vineri la 679,82 dolari în pre­-market, ceea ce se traduce printr-o valoare de piaţă de circa 655 mld. dolari.

Acţiunile producătorului au scăzut cu aproximativ 6,9% de la începutului anului până în prezent.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO