Burse - Fonduri mutuale

Conpet Ploieşti, prima mare companie de stat cu buget pe 2019. Perlele Transgaz, Transelectrica, Romgaz şi Nuclearelectrica, cu temele nefăcute de patru luni

Conpet Ploieşti, prima mare companie de stat cu buget pe...

Autor: Liviu Popescu

09.04.2019, 16:26 720

Conpet Ploieşti (COTE), transportatorul naţional de ţiţei prin conducte şi căi ferate, este prima mare companie de stat ai cărei acţionari au aprobat bugetul pe 2019, în condiţiile în care restul emitenţilor din subordinea statului nu au anunţat indicatorii financiari pe care îi urmăresc anul acesta.

Analiştii consideră că întârzierea este cauzată cel mai probabil de ordonanţa 114 a Guvernului Dăncilă care în primul rând a dus la întârzierea aprobării bugetului de stat pe 2019, iar ulterior şi la amânarea estimărilor indicatorilor companiilor.

“S-ar putea să fi existat câteva impedimente la construirea bugetului la care reprezentanţii statului să nu fi fost de acord. Nu se ştia foarte clar cum va arăta planul de investiţii”, spune Marcel Murgoci, director de tranzacţionare la Estinvest, una dintre cele mai vechi case de brokeraj din România. El consideră că există o întârziere a aprobării bugetelor pe 2019 comparativ cu anul predecent, ceea ce a pus în dificultate emitenţii.

Acţionarii Conpet au aprobat în şedinţa de marţi venituri totale de 419,6 mil. lei, în creştere cu 1% faţă de cele realizate în 2018, şi un profit net mai mic cu 26%, la 43,8 mil. lei, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli supus votului acţionarilor.

Conpet a avut în 2018 cel mai mic profit net din 2014 încoace, de 59,4 mil. lei, în scădere cu 20% faţă de cel realizat în anul precedent, ca urmare a creşterii costurilor.

„Limitările datorate specificului activităţii de bază a societăţii generează şi o limitare a veniturilor care pot fi bugetate şi realizate, iar costurile în proporţie de 99% sunt aferente activităţii de bază. Veniturile societăţii sunt realizate, în principal, din prestarea serviciilor de transport prin Sistemul Naţional de Transport ţiţei concesionat în baza acordului petrolier de concesiune şi pe calea ferată pentru zonele petrolifere care nu sunt racordate la conductele magistrale de transport“, se arată într-o notă de fundamentare privind bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO