Burse - Fonduri mutuale

Compania canadiană Shopify, care a crescut cu 170% de la începutul anului, a depăşit valoarea gigantului eBay şi se îndreaptă spre felia Amazon

Compania canadiană Shopify, care a crescut cu 170% de la...

Autor: Alex Ciutacu

22.08.2019, 00:03 883

Acţiunile companiei canadiene Shopify (simbol bursier - SHOP), care s-a listat pe bursa din New York în mai 2015, au înregistrat un an spectaculos şi au crescut cu peste 170% de la începutul anului 2019 – ceea ce a transformat Shopify într-o companie mai valoroasă decât jucători cunoscuţi precum Twitter, Square şi Spotify, potrivit Financial Times.

Capitalizarea de piaţă a Shopify a depăşit-o pe cea a colosului eBay anul acesta, încât acţiunile Shopify se tranzacţionau miercuri înainte de începerea şedinţei de tranzacţionare (premarket) în creştere cu 0,4%, la 374,9 dolari, atingând o capitalizare totală de peste 42 miliarde dolari, în timp ce gigantul eBay se tranzacţiona la 40 dolari per acţiune, ajungând la o capitalizare de aproape 33,6 miliarde dolari. Investitorii au dat năvală pe acţiunile Shopify deoarece compania de comerţ online se evidenţiază drept un competitor vrednic să atace poziţia dominantă a retailerului Amazon.

Orice retailer poate folosi instrumentele Shopify pentru a construi un website, pentru a-şi lista produsele şi pentru a gestiona plăţi – totul sub domeniul şi brandul Shopify. Majoritatea clienţilor care au cheltuit în total peste 40 de miliarde de dolari la peste 800.000 de comercianţi de pe platformele Shopify anul trecut habar nu aveau că ei tranzacţionau de fapt prin intermediul companiei canadiene.

Potrivit FT, compania a început un plan de tranziţie dinspre internet către lumea reală printr-o reţea de centre de suport şi ajutor, oferindu-se să pună la dispoziţia comercianţilor de pe platformă atât depozite cât şi o reţea logistică – oglindind un model de business aplicat şi de Amazon. Reţeaua logistică este o problemă pe care Lutke vrea să o rezolve de mai mulţi ani.

Businessurile mici – care reprezintă majoritatea vânzătorilor de pe platformă – consideră că este extrem de dificil să ţină pasul cu businessul de livrare care este scump, precum şi cu inventarul în sine, în special în contextul în care Amazon oferă livrare într-o zi sau două. Lutke consideră că ei trebuie să pună aceste capcităţi logistice şi la îndemâna businessurilor mici. „Dacă nu facem asta, toate beneficiile platformei sunt obţinute doar de jucătorii mari”, spune Lutke. Numărul vânzătorilor de pe platformele Shopify a crescut spectaculos în ultimii ani, de la sub 200.000 în 2014 şi până la 800.000 în 2018. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO