♦ Prin listarea la Bursă în 2016, fiind prima astfel de companie după o secetă de opt ani, MedLife le- a deschis ochii antreprenorilor şi le-a arătat că pot obţine finanţare de la investitori fără a fi nevoie să vândă pachetul integral de acţiuni.
Miercuri 21 decembrie 2016. Cu doar câteva zile înainte de Crăciun şi pentru prima oară după o pauză de opt ani la bursă intră la tranzacţionare o companie antreprenorială, lider în sectorul de activitate – servicii medicale private. Cu alte cuvinte, inclusiv pacienţii acestei companii puteau deveni investitori.
Doar că ceea ce probabil puţini gândeau la acel moment era că această primă listare de după cea a TeraPlast din 2008 avea să dea startul rostogolirii unui bulgăre de veniri antreprenoriale şi să deschidă ochii antreprenorilor pentru piaţa de capital: finanţarea se poate obţine fără a fi nevoie să cedeze pachetul majoritar sau pachetul semnificativ de acţiuni.
Cu un stat român incapabil să înţeleagă rolul listărilor de la Ponta din 2013 încoace, MedLife a înţeles în 2016 că Bursa de Valori Bucureşti este şi a antreprenorilor şi că investitorii au suficientă putere financiară pentru a susţine planurile de dezvoltare. Au urmat Digi Communications, Sphera (KFC, Pizza Hut), Transilvania Broker în 2017, Purcari în 2018, alte zeci de listări pe segmentul AeRO, alte trei listări pe segmentul principal în 2021.
Rezultatul: de la listarea din 21 decembrie 2016 încoace MedLife şi-a răsplătit investitorii cu un randament de 400%, peste cel de 76% al indicelui principal BET, cu o triplare a cifrei de afaceri şi o creştere substanţială a profitabilităţii.
„Cred că a fost poate cea mai bună decizie strategică luată vreodată de Medlife (cea de listare - n.red.)“, spune Mihai Marcu, preşedinte şi CEO al MedLife.
Mihai Marcu, preşedinte şi CEO al MedLifeMihai Marcu, preşedinte şi CEO al MedLife