Burse - Fonduri mutuale

CFR Marfă preia din nou transportul ţiţeiului pentru Conpet

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Radu Bostan

01.04.2015, 00:02 646

Contractul de transport feroviar al ţiţeiului, subiectul unor controverse care au dus anul trecut la demiterea a trei directori din Conpet Ploieşti (simbol bursier COTE), va rămâne în următorii patru ani la CFR Marfă, compania de stat urmând să primească 255 milioane de lei de la operatorul sistemului naţional de conducte.

CFR Marfă va presta serviciul de la 1 aprilie 2015 până la sfârşitul lunii martie 2019, a anunţat Conpet.

Transportatorul de stat era şi anterior furnizorul acestui serviciu, în baza unui contract atribuit anul trecut de Conpet în regim de urgenţă, după o încercare eşuată de a organiza o licitaţie.

Licitaţia, ţinută în 2013, a fost câştigată de Grup Feroviar Român (GFR), companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica şi care presta serviciul de transport feroviar al produselor petroliere din 2010. Deşi a fost declarată câştigătoare, GFR nu a mai semnat contractul.

WikiZF: Profilul companieiCFR Marfă

Ulterior, în luna martie 2014, ministrul-delegat pentru Energie Răzvan Nicolescu a cerut directorului general al Conpet să demită trei directori din companie, în urma unor sesizări privind „încercări de favorizare ale anumitor agenţi economici“ la licitaţiile pentru achiziţionarea serviciilor de transport pe calea ferată.

Conpet transportă pe calea ferată în jur de un milion de tone de produse petroliere anual, dintr-un total de puţin peste 6 mil. tone, încasând un tarif reglementat similar cu cel perceput pentru transportul pe conducte, de 78 lei/tonă. Compania a cheltuit pe serviciile de transport feroviar 78,7 mil. lei în 2014, când furnizorul a fost CFR Marfă, faţă de 83,5 mil. lei în 2013, când serviciul era prestat de GFR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO