Burse - Fonduri mutuale

Au început nominalizările pentru Made in Romania, ediţia a 4-a. Adrian Tănase, CEO al Bursei de Valori Bucureşti: Am deschis platforma şi către alte surse de finanţare

Radu Hanga, preşedinte BVB: În total am avut 80 de milioane de euro runde de finanţare derulate de către companiile care au trecut prin proiect

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a organizat pe 22 aprilie deschiderea oficială a zilei de tranzacţionare cu ocazia lansării celei de-a patra ediţii a programului Made in Romania, proiect care identifică viitoarele motoare ale economiei româneşti şi le asistă pentru a le ajuta să-şi ducă afacerile la nivelul următor. Anul acesta programul vine cu o abordare nouă, îmbunătăţită şi digitalizată, spun reprezentanţii BVB.

“Am avut trei ediţii de Made in Romania. De când am venit la BVB am zis că dacă vrem ca acest proiect să aibă succes trebuie să aibă o anumită penetrare în comunitatea de antreprenori, iar pentru asta trebuie să comunicăm mai bine. Din acest motiv am iniţiat discuţii de un an şi jumătate cu Microsoft pentru a ne ajuta să platformizăm acest proiect. Avem 300 de emitenţi care sunt înrolaţi în proiect şi sperăm să ajungem la un moment dat la mii de antreprenori şi să avem foarte mută substanţă. (...) Am deschis platforma şi către alte surse de finanţare. Nu targetăm neapărat bursa, dar sperăm ca din ce în ce mai multe companii să ajungă pe bursă. Cred că primul pas este să-i ajutăm pe antreprenori să îşi găsească cea mai potrivită soluţie de finanţare şi în ceea ce priveşte consultanţa pentru a-şi organiza business-ul cât mai bine”, a declarat Adrian Tănase, CEO al Bursei de Valori Bucureşti, joi în cadrul evenimentului.

Nominalizările companiilor au început joi, pe 22 aprilie, şi se vor desfăşura până pe 30 iunie. După perioada de nominalizare urmează selecţia a celor 50 de companii semifinaliste, în perioada 1-31 iulie, iar între 2 şi 31 august publicul va putea selecta prima companie finalistă. Pe 1 septembrie va avea loc întâlnirea juriului care va selecta celelalte companii finaliste, în timp ce pe 16 septembrie va fi gala de premiere a finalistelor.

“Ştim că ne aflăm într-un mediu în care există susţinre pentru economia locală şi pentru companiile locale. La Bursa de Valori Bucureşti facem ce ţine de noi pentru a impinge lucrurile înainte şi pentru a îndeplini cât mai bine acest rol de finanţator pentru economia locală. Lansăm astăzi ediţia a patra a programului Made in Romania. Uitându-ne în istorie, acest proiect a pornit de la ideea de a fi o platformă de vizibilitate, de a fi o scenă pentru companiile româneşti în care noi să facilităm contactele dintre acestea, întâlnirea, comunicarea. (…) Dacă ne uităm în urmă, în 2017 au fost înscrise 166 de companii în proiect, 201 în 2018, în 2019 ne-am apropiat de 300 de companii, iar în 2020 a venit pandemia şi am făcut un pas în spate doar pentru a ne lansa şi mai puternic şi pentru a ne reinventa. Acum lansăm a patra ediţie a proiectului şi aş vrea să menţionez doar câteva dintre companiile care după ce au trecut prin programul Made in Romania au venit către Bursa de Valori Bucureşti ca şi platformă de finanţare. În total am avut 80 de milioane de euro runde de finanţare derulate de către companiile care au trecut prin proiect, cum ar fi 2Performant, Agricover, Autonom, Dr. Leahu, Elefant, Grup 7, iHunt, Lăptăria cu Caimac, Norofert, Qualitance, SafeTech şi Vivre Deco”, spune Radu Hanga, preşedinte al Bursei de Valori Bucureşti.

Platforma Made in Romania permite crearea a trei tipuri de cont de utilizator, de companie, de consultant şi de investitor, însă permite în acelaşi timp ca un utilizator să aibă un singur profil, două sau chiar toate trei. De asemenea, permite iniţierea unei discuţii între două conturi, două profiluri ale utilizatorilor. Există şi o pagină de resurse care nu poate fi accesată decât dacă informaţiile solicitate la crearea profilului sunt completate. Ea conţine webinarii, workshopuri şi materiale informative, explică Ana Maria Neatu, Specialist PR al Bursei de Valori Bucureşti.

“Din prima ediţie a programului avem compania de închirieri Autonom Rent a Car, care a încheiat cu succes o emisiune de obligaţiuni de 20 de milioane de euro pe piaţa reglementată, şi Agricover, cu obligaţiuni de 40 de milioane de euro. Tot în această primă ediţie i-am avut finalişti şi pe 2Performant, care a realizat o listare de acţiuni pe piaţa AeRO. Dintre companiile finaliste în a doua ediţie putem remarca iHunt, o companie din zona de tehnologie care a listat acţiuni pe piaţa AeRO, şi Qualitance, de asemenea o companie din zona de tehnologie cu 1,5 milioane de euro obligaţiuni listate pe piaţa AeRO. Dintre finalistele din a treia ediţie putem să remarcăm două companii care au venit către bursă cu emisiuni de obligaţiuni, Lăptăria cu Caimac şi Vivre Deco”, spune Ana Maria Neatu.

Comitetul de Nominalizare este format din următoarele persoane: George Cozos, Small & Medium Business Sales Manager, Microsoft Romania; Gabriel Sidor, Immersion Lab, Director, UiPath; Alexandra Bran, CFO & Board Member, ROCA Investments; Monica Ivan, Director General, BRK Financial Group; Mihai Purcarea, Director General, BRD Asset Management; Alexandru Stefan Vlaicu, Manager Investment Banking , BT Capital Partners; Ion Dumitru, Director General, DoingBusiness.ro; Mihaela Mihailescu, Director Asociat, BERD; Sergiu Voicu, Jurnalist, Digi24; Adriana Iordan, VP Product & Marketing, SeedBlink; Vasile Andrian, Partener & Head of Audit & FAS, Mazars Romania; Mihai Logofatu, CEO & Co-fondator, Bittnet Group

Membrii Juriului care vor decide companiile finaliste din ediţia Made in Romania 2021 sunt: Radu Hanga, Presedinte, Bursa de Valori Bucuresti; Daniel Rusen, Director de Marketing si Operatiuni, Microsoft Romania; Rudolf Vizental, CEO, ROCA Investments; Alexandru Mihailciuc, VP, Sales Engineering & Customer Succes;, UiPath; Razvan Butucaru, Partener, Audit & Financial Advisory, Mazars Romania; Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct, TradeVille; Razvan Rat, Director General Adjunct, BRK Financial Group; Daniel Szekely, Director Executiv IMM si Micro, Banca Transilvania; Irina Neacsu, Director Executiv Corporate Finance, BRD; Cristian Herghelegiu, Director General, Dendrio; Andrei Dudoiu, Director General si Co-fondator, SeedBlink; Jose Maria Martinez de Alegria, Consultant, Horvath & Partners Management Consulting

Proiectul Made in Romania a fost lansat de Bursa de Valori Bucureşti în 2017, pentru a identifica şi promova companiile de top din România. În cursul anului 2021, partenerii principali care sprijină derularea proiectului sunt: Microsoft, UiPath, ROCA Investments, Banca Transilvania, BT Capital Partners, BRD Groupe Societe Generale, BRD Asset Management, BRK Financial Group, Dendrio, Mazars, SeedBlink, Horvath & Partners Management Consulting, TradeVille, împreună cu susţinătorii ANIS, DoingBusiness, Romanian Business Leaders şi partenerul media Digi24.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.