Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Agroland Business System, minus 4% marţi la Bursă la o zi după ce a anunţat rezultatele financiare la T1/2021

Acţiunile Agroland Business System, minus 4% marţi la...

Autor: Tibi Oprea

19.04.2021, 18:59 3385

Acţiunile Agroland Business System (simbol bursier AG), societate care deţine cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România, înregistrau marţi la ora 15.00 o scădere de 4%, pe fondul unor tranzacţii de 560.650 de lei, în contextul în care cu o zi în urmă a publicat la Bursa de la Bucureşti rezultatele aferente primului trimestru al anului 2021, arată datele agregate de ZF.

Agroland a încheiat T1/2021 cu un profit net de 617.460 de lei, în scădere cu 4% faţă de T1/2020, la afaceri de 45 mil. lei, în urcare cu 31% faţă de primele trei luni din anul trecut. 

“Trimestrul 1 - 2021 vine cu rezultate peste aşteptări, în primul rând datorită vânzărilor realizate de către cele 5 magazine Agroland MEGA deschise în 2020 dar şi a vânzărilor realizate de către magazinele Agroland tradiţionale. Deschiderea celor 5 magazine Agroland MEGA în T1 - 2021 nu au contribuit considerabil la creşterea cifrei de afaceri, acest lucru ne aşteptăm să devină semnificativ în următoarele trimestre din 2021. De asemenea platforma Avicola de la Mihăileşti vine cu o contribuţie de 3 milioane lei la cifra de afaceri pentru primul trimestru 2020”, se arată în raportul de la bursă.

Veniturile din exploatare s-au ridicat la 46,3 milioane de lei, cu 34% mai mari faţă de cele realizate în aceeaşi perioadă a anului precedent, în timp ce cheltuielile de exploatare au fost de 45,1 milioane de lei, cu 34% mai mari, astfel că rezultatul operational a fost profit de 1,2 milioane de lei, plus 35%.

Pentru acest prim trimestru, EBITDA, s-a situat la 1,56 milioane lei în creştere cu 46% faţă de primul trimestru din 2020, când a fost de 1,07 milioane de lei.

La finele T1/2021, compania avea active totale de 94,6 milioane de lei, 45% mai mari comparativ cu T1/2020.

“Din totalul activelor imobilizate în perioada T1 a anului 2021, 60% reprezintă imobilizarile corporale, respectiv echipamentele, utilajele şi parcul auto iar un procent de 39% îl reprezintă imobilizarile financiare. Totodată, dorim să subliniem că activele imobilizate au crescut cu un procent de 61% în T1 /2021 faţă de aceeaşi perioada a anului trecut, fapt ce se datorează investiţiilor în noile magazine Agroland Mega”, se arată în raport.

S-a înregistrat de asemenea o mărire a stocurilor în primul trimestru al anului 2021 de 160% faţă de aceeaşi perioada a anului 2020, “datorat diversificării gamei de produse, preluării platformei Avicola Mihăileşti şi deschiderii de magazine noi. Stocurile companiei Agroland Business System reprezintă 45% din activele circulante”.

Capitalurile proprii ale companiei au crescut cu 282% faţă de aceeaşi perioada a anului precedent, ajungând la 22,4 milioane de lei.

În primele trei luni ale lui 2021, compania Agroland a continuat extinderea reţelei de magazine în format Agroland MEGA începută în anul 2020, aproape în toate regiunile ţării. Cinci magazine Mega au fost inaugurate în această perioadă, respectiv: 22.01.2021 Agroland Mega Afumaţi, 12.02.2021 Agroland Mega Vaslui, 18.02.2021 Agroland Mega Târgu Secuiesc, 11.03.2021 Agroland Mega Craiova, 18.03.2021 Agroland Mega Sfântu Gheorghe.

“Reamintim faptul că noul concept “Agroland MEGA” este, în prezent, unic în România şi se referă la magazine cu suprafeţe de peste 400 mp, oferindu-le clienţilor o experienţă mult îmbunătăţită, pentru a satisface atât nevoile clientelei tradiţionale, cât şi ale unui nou segment de clienţi, cu venituri peste medie şi având drept hobby grădinăritul, creşterea animalelor de companie sau de expoziţie. Conceptul nostru de magazin modern, Agroland MEGA, s-a dovedit un motor al creşterii business-ului începând cu anul 2020. Situarea magazinelor în apropierea centrelor urbane a adus cele 2.500-3.000 de produse pe care le avem în portofoliu, din gamele hobby farming, gardening şi pet care, în atenţia unei clientele interesate de traiul în aer liber, hrană sănătoasă şi amenajarea propriei gospodării”, transmite compania în raport.

Agroland Business System are 261,9 mil. lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 76,5% de Horia Cardoş, fondator şi CEO. Ştefan Martin deţine 8,5% din capitalul social.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO