Burse - Fonduri mutuale

​Cu acţiunile la minim, Digi Communications raportează o pierdere de 17,6 mil. euro în T1/2019 faţă de un profit de 14,8 mil. euro în T1/2018. Veniturile au urcat cu 21% la 281 mil. euro. Este primul trimestru pe pierdere din T4/2016 încoace

​Cu acţiunile la minim, Digi Communications...

Autor: Liviu Popescu

15.05.2019, 19:49 773

Digi Communications (simbol bursier DIGI), companie listată de doi ani la bursa de la Bucureşti, a raportat pierderi de 17,6 milioane de euro în primele trei luni din 2019, faţă de un profit de 14,8 mil. euro în aceeaşi perioadă din 2018, în timp ce veniturile au urcat cu 20,8% la 281 milioane de euro, potrivit datelor publicate miercuri la bursă. 

Cheltuielile din activităţi operaţionale s-au majorat cu 30%, ritm de creştere inferior celui pentru venituri, ceea ce a pus presiune pe rezultatul operaţional, iar cheltuielile financiare mai mari au trimis compania pe minus. 

Compania a avut pierderi şi din diferenţele de curs valutar, respectiv 10,8 mil. euro în T1/2019 faţă de un câştig de 2,2 mil. euro în primele trei luni din 2018 în condiţiile în care leul s-a depreciat în faţa euro.

Pe de altă parte, în cazul veniturilor, cel mai ridicat ritm de creştere a fost înregistrat pe piaţa din Spania, respectiv 50,6%. Spre comparaţie veniturile activităţilor din România au urcat cu 10,7% la 180,5 mil. euro.

"Creşterea veniturilor din România a fost determinată atât de creşterea preturilor pentru serviciile de telecomunicaţii începând cu Martie 2019 si de o creştere a numărului de RGU pentru servicii de televiziune prin cablu şi internet şi date fixe şi o creştere a ARPU pentru servicii de telecomunicaţii mobile", se arată în raportul trimestrial.

Acţiunile DIGI au închis miercuri seară la 24 de lei pe unitate, minimul de la listare încoace. Acest preţ a fost atins de altfel şi pe 24 aprilie 2019. 

"Numărul de RGU din serviciile noastre de televiziune prin cablu a crescut de la aproximativ 3.075 mii la 31 martie 2018, la aproximativ 3.391 mii la 31 martie 2019, o creştere de aproximativ 10,3%, iar numărul RGU de clienţi rezidenţiali abonaţi la serviciile de internet şi date fixe a crescut de la aproximativ 2.185 mii la 31 Martie 2018, la aproximativ 2.427 mii la 31 martie 2019, o creştere de aproximativ 11,1%", menionează compania.

"În data de 29 decembrie 2018, a fost publicată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, pe baza căreia Societatea a înregistrat o taxă de monitorizare de 3% din cifra de afaceri din telecomunicaţii, pro-ratata pentru primul trimestru al anului 2019 în valoare de 4,4 milioane euro".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO