Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Fiat Chrysler au minus 4% de la începutul anului, chiar şi cu creşterile de peste 8% din ultimele două zile pe fondul unei posibile fuziuni cu Renault

Business internaţional

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi-a anunţat luni propunerea de fuzionare cu rivalul francez Renault

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi-a anunţat luni propunerea de fuzionare cu rivalul francez Renault

Autor: Tibi Oprea

29.05.2019, 00:04 180

Acţiunile producătorului de automobile italo-american Fiat Chrysler s-au apreciat marţi înainte de începerea şedinţei de tranzacţionare cu circa 8%, în contextul în care luni acestea înregistrau plus 11,66%, dinamică determinată în principal de anunţul privind propunerea de fuzionare cu gigantul francez Renault. Pe de altă parte, chiar şi cu creşterile din ultimele două zile, acţiunile Fiat înregistrează minus 4% de la începutul anului 2019.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi-a anunţat luni propunerea de fuzionare cu rivalul francez Renault, operaţiune care ar crea al treilea cel mai mare producător de automobile în funcţie de capacitatea de producţie, cu o valoare de piaţă cumulată de 37 de miliarde de dolari dacă ar fi dusă la bun sfârşit şi care ar zgudui industria auto la nivel global, potrivit Market Watch.

Marţi după-amiază, acţiunile Fiat se apreciau la New York în pretranzacţionare cu circa 8%, în timp ce acţiunile Renault creşteau la Paris cu circa 1,9%.

În şedinţa de tranzacţionare de luni, indicele Euro Stoxx 600 creştea cu circa 0,22%, după ce a închis săptămâna trecută în scădere cu 1,47%. Evoluţia a fost determinată în mare parte de această propunere de fuzionare, care a impulsionat creşterea ambelor acţiuni (plus 15,55% pentru Renault şi plus 11,66% pentru Fiat) şi, prin urmare, a industriei auto. Astfel, şi acţiunile Daimler, şi cele ale Volkswagen se apreciau marţi cu peste 1%, în contextul în care luni înregistrau plus 0,5% (Daimler), respectiv plus 1,3% (Volkswagen).

Reprezentanţii Fiat discută cu cei din partea Renault pe tema unei colaborări globale care ar putea rezolva unele dintre principalele puncte slabe ale celor doi constructori de automobile, respectiv pierderile de bani în Europa în cazul FCA, unde gigantul încearcă să ţină pasul cu reducerea emisiilor de dioxid de carbon, şi vânzările slabe în SUA pentru Renault.

Aceştia au declarat luni că businessul rezultat în urma fuziunii ar fi deţinut în proporţie de 50% de către acţionarii companiei italo-americane şi în proporţie de 50% de către acţionarii Renault, cu „o structură de guvernanţă echilibrată“.

Fiat, care vinde şi camioanele Jeep şi Ram, a spus că majoritatea membrilor boardului ar fi astfel independentă.

Înainte de încheierea înţelegerii, acţionarii Fiat Chrysler ar putea primi de asemenea un dividend în sumă de 2,5 miliarde de euro pentru a atenua disparitatea în ceea ce priveşte valoarea de piaţă a ambelor companii şi pentru a se asigura de faptul că va fi evitată preluarea Renault de către Fiat Chrysler şi de către familia Agnelli, acţionar care controlează compania italo-americană.

Renault a agreat să amâne planurile de fuziune cu aliatul Nissan pe termen scurt dacă se va ajunge la o înţelegere cu FCA, condiţie stipulată de pro­ducătorul italiano-american în ideea cooperării.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO