Burse - Fonduri mutuale

2Performant, raliu de până la 20% marţi la bursa de la Bucureşti pe o lichiditate de 1,3 mil. lei

2Performant, raliu de până la 20% marţi la bursa de la...

Autor: Tibi Oprea

19.01.2021, 16:17 926

Acţiunile 2Performant (simbol bursier 2P), companie românească de tehnologie specializată în comerţ online şi marketing digital, se apreciau marţi la ora 16.00 cu 20%, până la 34 de lei pe unitate, pe fondul unui tranzacţii de 1,34 milioane de lei, respectiv al cincilea cel mai ridicat rulaj, potrivit datelor agregate de ZF de la Bursa de Valori Bucureşti.

Raliul acţiunilor a venit după ce compania a publicat la bursă un raport curent referitor la atingerea pragului de 1 milion de vânzări pentru magazinele online prin 2Performant în 2020, în creştere cu 28% faţă de anul anterior, respectiv tendinţele observate de companie în comerţul online din România anul trecut.

De asemenea, 2Performant a anunţat că în luna ianuarie 2021 a încheiat contracte cu 12 clienţi noi care încep să folosească produsul de marketing afiliat din cadrul platformei de marketing afiliat şi influencer marketing.

“Pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câştigat în medie anul trecut 14,86 euro, probabil cel mai bun randament pe care îl poate obţine un magazin online. Şi numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant a crescut în 2020 cu 2,3% faţă de anul anterior, ajungând la 785. În ceea ce priveşte nativii digitali care promovează aceste magazine şi obţin comisioane, numărul lor a crescut în 2020 cu 15,5% faţă de 2019: 3.445 de oameni au câştigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, o sumă cu 26,8% mai mare ca anul precedent. Conform modelului de business 2Performant, cifra de afaceri a companiei este compusă din abonamente lunare pentru accesul la platformă şi pentru asistenţă, comisioane la vânzare către 2Performant, comisioane către afiliaţi şi taxe pentru servicii”, transmite compania la bursă.

Conform datelor 2Performant, valoarea medie a coşului de cumpărături este în 2020 de 49,70 euro fără TVA, în creştere cu 5,7% faţă de 2019. La capitolul categorii de produse, se observă distribuţia categoriilor în total vânzări: 27,5% Fashion, 25,7% Books, Movies & Music, 13,7% Beauty, 7,1% Electronics IT&C, 6,8% Babies Kids & Toys, 5,4% Home & Garden. Ceea ce reflectă faptul că românii au cumpărat în online acele produse care au fost cele mai potrivite noului stil de viaţă impus de pandemie. Primele trei categorii de produse cu cele mai mari creşteri de vânzări în 2020 faţă de anul anterior sunt Sports & outdoors, urmată de Beauty şi Babies Kids & Toys.

2Performant are 29,9 mil. lei capitalizare şi s-a listat la bursa de la Bucureşti pe 9 decembrie 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO