Florian Libocor, Economist Sef, BRD Groupe Société Générale, spune că dinamica preţurilor de consum este mai incertă faţă de cum se aşteptau până în prezent, iar cel mai important factor în evoluţia inflaţiei este comerţul online
„Inflaţia este o provocare, dinamica preţurilor de consum este mai puţin certă decât o vedeam până acum şi singurul argument sau cel mai important argument este comerţul online, nu ştiu care este ponderea acestui comerţ online astfel încât dinamica preţurilor să se regăsească în indicele de inflaţie”, spune Florian Libocor, Economist Sef, BRD Groupe Société Générale, în cadrul videoconferinţei organizate de Ziarul Financiar în parteneriat cu BRD Groupe Société Générale- Buget 2021: Cum rezolvăm ecuaţia de business a noului an?
Economistul Şef al BRD spune că se aşteaptă la o reducere a dobânzii de politică monetară cu 0,5 puncte procentuale, iar prognoza băncii cu privire la creştere economică este de 1,4% în 2021.
„Pentru anul acesta avem o creştere de 1,4%, probabil cea mai pesimistă dintre cifrele publicate în rest, prognozele am înteles că sunt undeva de la 3% în sus, trebuie să se înţeleagă că aceste cifre sunt rezultatul imaginii pe care o putem avea noi la momentul la care facem acea prognoză bazându-ne pe toate datele publice şi apoi fiecare face predicţiile în funcţie de propriile asumpţii”, adaugă Florian Libocor.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE