Bănci și Asigurări

ZF Bankers Summit ’20. Omer Tetik, CEO Banca Transilvania: În ultimii ani am învăţat foarte mult de la fintech-uri, dar realizăm şi planurile noastre. În 2020 este aproape imposibil să vorbim de achiziţii. Continuăm creşterea organică

ZF Bankers Summit ’20. Omer Tetik, CEO Banca...

Autor: Claudia Medrega

14.07.2020, 11:37 201

Băncile au învăţat foarte mult de la fintech-uri în ultimii ani, despre agilitate şi canale alternative de servisare şi livrare, încercând să se adapteze, însă realizează şi planurile proprii, a declarat Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania.

“În ultimii ani am învăţat foarte mult de la fintech-uri, despre agilitate şi canale alternative de servisare şi livrare. Sunt competitori foarte serioşi pentru băncile mari şi cele mici. Încercăm să învăţăm şi de la fintech-uri, dar realizăm şi planurile noastre. Clienţii îşi doresc parteneri de încredere, unde au depozite, credite, şi au început să facă mai multe tranzacţii cu noi. Suntem pe un drum de unde nu avem întoarcere. Suntem obligaţi să investim în tehnologie pentru clienţii noştri. Vom vedea mai multe aplicaţii. În curând vom anunţa 1 milion de utilizatori. Acest lucru arată dorinţa şi viteza de adaptare a clienţilor. Suntem în continuare optimişti, dar trebuie să fim prudenţi şi precauţi. Însă, dacă suntem prea prudenţi, nu putem să avem finanţare”, a declarat şeful Băncii Transilvania la videoconferinţa ZF Bankers Summit ’20.


Referindu-se la planurile de creştere în periaoda următoare, Tetik a arătat că banca vrea să crească în continuare cât timp clienţii au încredere în bancă şi cât piaţa permite.

Deocamdată Banca Transilvania are o cotă de piaţă în jur de 17%, în creştere.

“Criza din 2008 a creat şi o oportunităţi pentru Banca Transilvania. Situaţia economică ne-a oferit şansa aceasta. În 2020 este aproape imposibil să vorbim de achiziţii, nu cred că vor fi investitori în piaţă. Nu avem ţinte. Ne bucurăm de creştere organică. După integrarea Banspost, am continuat creşterea  organică. Am adunat destul de multe experinţe şi competenţe la BT astefl încât să avem creştere organică. Nu cred că ajungem la 20% în 2020. Nu avem o ţintă de cotă de piaţă. Scopul principal este să susţinem clienţii, să-i asigurăm că pot susţine activitatea, apoi venim cu ţinte agresive. Trebuie să vedem în ce direcţie merge economia."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO